Malý Yaris patrí medzi premiantov, čo sa spoľahlivosti týka. Poukazujú na to mnohé štatistiky a taktiež prax potvrdzuje, že patrí k nadpriemerne spoľahlivým vozidlám aj pri väčšom kilometrovom nábehu. Pokiaľ vozidlo chodí na pravidelné servisné prehliadky a dostáva čo má, dá sa bez nadsádzky napísať, že sa takmer nekazí. Občas sa ale chybička nájde. Za najčastejšiu poruchu možno v Yarise považovať praskanie žiaroviek v svetlometoch. Síce sa tento problém vyskytuje aj v iných modeloch a značkách, ale v Yarise sa jedná o pomerne nepríjemný problém, z dôvodu výmeny samotnej žiarovky. Na rozdiel od ľavého svetla sa halogénová žiarovka mení v pravom svetlomete dosť obtiažne, obzvlášť pre nahodenú ženu, ktorá toto vozidlo najčastejšie využíva.
Pri niektorých vozidlách sa môžu objaviť hlučné predné ložiská, ktoré majú o niečo kratšiu životnosť, najmä v mestskej neraz hrboľatej premávke. Občas sa objavujú problémy s centrálnym zamykaním, klimatizáciou, rádiom, sedadlom, prípadne vŕzganie pedálu spojky. Veľmi zriedka sa objaví porucha elektroniky/riadiacej jednotky. V prípade vozidla s prevodovkou MMT je výraznejšie namáhané spojkové obleženie, čo sa negatívne prejavuje na jeho životnosti. Pri väčšom počte kilometrov sa vyskytujú poruchy aj na samotnej prevodovke, ktorých oprava je finančne náročná.
Benzínové motory sú veľmi spoľahlivé a ako prvé sa zväčša objavuje nadmerne opotrebovaná spojka. Pozor si treba dať len na slabšiu verziu 1,3 VVT-i s výkonom 64 kW, pri ktorej sa občas vyskytuje vyťahaná rozvodová reťaz, čo sa prejavuje chrchlavým zvykom najmä na voľnobehu, či tesne po štarte. Vyťahaná reťaz spôsobuje aj rozladenie variabilného časovania ventilov, čo sa prejavuje nerovnomerným chodom motora a kolísaním výkonu. Výmena reťaze vrátane ozubených kolies stojí cca 400 €.
Pri dieselových motoroch si treba dať pozor na skutočný stav najazdených kilometrov, keďže časom sa opotrebujú vstrekovače-nepravidelný/hlučnejší chod motora a obtiažnejšie štarty. Pri dieselových motoroch sa občas vyskytuje aj zanesený-zalepený EGR ventil, čo okrem svietiacej kontrolky motora prezrádza aj trhavá akcelerácia či nadmerné dymenie. Pri väčšom nájazde je aj zvýšené riziko nadmerne opotrebovaného turba.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3750-3785 x 1695 x 1520-1530 |
Rázvor (mm): | 2460 |
Batožinový priestor (l): | 272/363/737 |
Pohon: | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 42 |