Už sme si akosi zvykli, že Volkswagen pod novou generáciou Golfu myslí len trocha pozmenený vonkajší kabát. Tentokrát to ale pri Golfe VII zobral úplne z opačnej strany. Vonkajšie tvary znova doznali niekoľko zmien, avšak tie najvýraznejšie prebehli na technike vozidla. Model by sa mal u nás začať predávať v novembri tohto roku.
Vonkajšie tvary nie su nijak revolučné, evidentný je odkaz na predchodcu. Zmenili sa však celkové rozmery oproti predchádzajúcej generácii, na dĺžke pribudlo 56 mm (4255 mm) na šírke 13 mm (1799) a na výške ubudlo 28 mm (1452 mm). Rázvor sa taktiež zmenil, narástol o 59 mm na výsledných 2637 mm. Väčšie rozmery prispeli aj k zvýšeniu vnútornej priestrannosti ako na predných, tak aj zadných sedadlách. Objem batožinového priestoru by mal byť 380 litrov, čo je nárast o 30 litrov oproti predchodcovi, dobrá je aj nakladacia hrana, ktorá je len 665 mm nad zemou. Pozitívom je, že na hmotnosti sa negatívne neprejavilo zväčšenie rozmerov, dokonca nový Golf je o 100 kg ľahší. Podľa výrobcu za to môžu napr. ľahké motory, viac hliníka na závese kolies alebo vyššie zastúpenie vysokopevnostných ocelí na karosérii. Revolúcia sa však udiala na podvozkovej platforme. Doteraz používaná PQ35 bola nahradená úplne novou MQB, ktorú používa aj nová Audi A3.
Dĺžka | 4255 mm |
Šírka | 1799 mm |
Výška | 1452 mm |
Rázvor | 2637 mm |
Rozchod kolies vpredu | 1549 mm |
Rozchod kolies vzadu | 1520 mm |
Objem batožinového priestoru | 380 litrov |
Základnú motorizáciu bude predstavovať štvorvalec 1,2 TSi s výkonom 63 kW, neskôr by mala pribudnúť aj verzia so 77 kW. Tento agregát by mal dosahovať kombinovanej spotreby 4,9 l/100 km. K dispozícii bude aj 1,4 TSi s výkonom 103 kW, ktorý by mal dosahovať priemernej spotreby 4,8 l/100 km. Z dieselovej ponuky by sa mal objaviť 1,6 TDi s výkonom 77 kW a priemernou spotrebou 3,8 l/100 km (verzia BlueMotion – 3,2l/100 km). Ďalšie motorizácie výrobca ešte nešpecifikoval. Všetky verzie motorov však majú v základnej výbave štart/stop systém a brzdy s rekuperáciou energie.