Od apríla 2012 sa budú v Nemecku zavádzať nové pravidlá pre technické kontroly vozidiel, kde v rámci kontroly pribudne po novom aj skúšobná jazda.
Počas testovacej jazdy musí ísť pracovník s testovaným vozidlom rýchlosťou aspoň osem kilometrov za hodinu, pričom v jej priebehu otočí volantom na obe strany a vyskúša, ako funguje brzdový systém auta. Vďaka novému zariadeniu pripojenému na konektor OBD budú dôslednejšie testované asistenčné systémy vozidiel. Technici by sa mali zamerať na kontrolu funkčnosti airbagov, ABS, ESP alebo adaptívneho tempomatu.
Skúšobná jazda v rámci technickej kontroly sa zatiaľ bude týkať iba automobilov registrovaných po 1. apríli 2012. Keďže prvá technická kontrola na nové autá čaká až tri roky po ich registrácii, uskutočnia sa prvé testovacie jazdy v rámci technických kontrol v roku 2015. Taktiež dostane motorista podrobnejšiu správu o prípadných poruchách a nedostatkoch zistených na vozidle. Ak sa napr. zistí chyba na svetlometoch, po novom už bude vyšpecifikovaná aj strana a teda konkrétny svetlomet.