18. júna sa uskutočnil ďalší ročník Veteran Tour Manín. Majitelia historických vozidiel z Čiech a Slovenska prijali už piate pozvanie na Považie. Možnosť vidieť veteránov z blízka využili obyvatelia zo širokého okolia. Organizátorom podujatia bol Štefan Blaško z Klubu historických vozidiel Považia. Na tomto ročníku sa zúčastnilo bezmála 70 osobných vozidiel, motocyklov, či nákladných áut a najstarší účastník bol vyrobený až v roku 1912.
Vozidlá absolvovali okruh po celom okrese, štartovali v Podskalí, odkiaľ vyrazili do Beluše cez Púchov až do Kúpeľov Nimnica, kde mali krátku zastávku. Odtiaľ vyrazili do Považskej Bystrice na parkovisko pred hotelom Manín, kde si ich mohli obyvatelia poobzerať a vyfotografovať. Okrem toho tu absolvovali účastníci aj jazdu zručnosti. Trasa ďalej pokračovala do Bytče a Rajca, kde bola opätovne krátka zastávka a ich posledná zástavka bola namierená do Pružiny. Celé podujatie sa nieslo v duchu „nie je dôležitá rýchlosť, ale dojazd do cieľa“.
Ford T Roadster
Legenda medzi legendami, auto áut alebo aj začiatok revolúcie. 18. decembra 1999 motoristická porota tomuto miláčikovi Ameriky udelila titul „Automobil Storočia“. V rámci zníženia výrobných nákladov, a tým aj ceny pre zákazníka (Ford T sa predával najskôr za 600 dolárov a za osem rokov iba za 360 dolárov) sa auto vyrábalo len v čiernej farbe. Keď sa na to sťažoval Fordov manažment, Ford údajne vyhlásil „Zákazník môže mať auto v akejkoľvek farbe, akú chce, pokiaľ je to čierna.“ Vystavený kus pochádzal z roku 1917 a vážil len 620 kg. Radový štvorvalec SV o objeme 2890 ccm produkuje výkon 20 koní a jeho spotreba sa pohybuje od 11 až po 22 litrov paliva na 100 km. Prevodovka je dvojstupňová planétová, radená nohou a krútiaci moment je prenášaný iba na zadné kolesá. Rovnako aj brzdenie je len na zadných kolesách.
Škoda 1101-P Typ 938 „Bojový Tudor“
Jedná sa o otvorený pohotovostný automobil vyrobený v roku 1950 v ČSR – AZNP Mladá Boleslav, používaný hliadkou VB. Štvorvalcový motor s objemom 1089 ccm produkuje výkon 32 koní a auto rozbehne na maximálnych 110 km/h. Celkovo bolo vyrobených 2696 kusov. Terajší majiteľ, Peter Šimunčič, renovoval auto 4 roky.
Walter Junior-Cabrio
Kabriolet s plátennou strechou z roku 1933 má objem valcov 995 ccm a najvyšší dosahovaný výkon je 17,6 kW (24 koní). Podvozok bol vyrobený v továrni na automobily a letecké motory WALTER a. s., Praha Jinonice. Karosériu dodala karosárňa SODOMKA Vysoké Mýto. Vozidlo váži 760 kg, najvyššiu rýchlosť dosahuje 85 km/h a spotrebu má celkom slušných 8,5 litra na 100 km.
Wanderer W24
Audi. To bolo prvé čo ma napadlo pri pohľade na logo výrobcu. Jedná sa však o združenie štyroch nemeckých automobiliek, ktoré založili spoločné konzorcium Auto Union v roku 1932 v Chemnitz, Sasku, počas veľkej hospodárskej krízy. Spoločnosť sa vyvinula do dnešnej Audi, ako dcérska spoločnosť Volkswagen Group. Wanderer W24 bol vyrobený v roku 1938. Štvorvalcový benzínový motor o objeme 1755 ccm produkuje výkon 42 koní a dokáže auto rozbehnúť na 110 km/h pri spotrebe 10,5 litra. Prevodovka je štvorstupňová manuálna a celková hmotnosť automobilu je 1140 kg. Vozidlo má rozmery: 4140 x 1645 x 1600 (D x Š x V) a rázvor 2600. Celková produkcia predstavuje 22 500 kusov.
4 komentáre
Joe Mason
ta tisicka kupe je brutalna
Anonym
ten liter je fakt nadherny a ta nezvykle rovna silueta strechy, nadhera
Anonym
Čo by som dal zato aby som si mohol zajazdiť na Forde T, fakt úžasné auto.
Ford T
Ahoj,
jazdím na ňom už 2 rok a stále mám rešpekt s jeho ovládaním, pred každou jazdou !
0948297878