Interiér Eos-u poteší kvalitnými materiálmi a tiež dielenským spracovaním. Priestorová ponuka je vpredu veľmi dobrá, vzadu je situácia o poznanie horšia a vyhovie len na kratšie vzdialenosti osobám menšieho vzrastu. Moc pohodlné nie je ani nastupovanie do zadnej časti vozidla, napriek elektricky odklápateľným sedadlám.
Kufor poskytuje objem so stiahnutou strechou (kabriolet) 205 litrov (verzia 3,2 V6 – 183 l), ako kupé (pri natiahnutej streche) 380 l. Problémom je, že využitie celých 380 litrov obmedzuje kryt vymedzujúci priestor pre zloženie strechy, a tak nie je možné využiť celú šírku batožinového priestoru.
Sklápajúca strecha dostala skratku CSC. Ide o počiatočné slová Coupé, Schiebe a Cabrio, čím chce výrobca povedať, že nový mechanizmus vytvára automobil s vlastnosťami uzatvoreného kupé, posuvného strešného okna (strešné diely sa do seba pri skladaní zasúvajú) a otvoreného štvormiestneho kabrioletu. Strecha nie je vďaka viacdielnej konštrukcii príliš dlhá a čelné sklo nezasahuje do časti strechy. Pomerne rýchla práca elektro-hydrauliky premení kupé v otvorený automobil za 25 sekúnd.
Strecha sa na prvý pohľad skladá len z niekoľkých častí, ale v skutočnosti má viac ako 400 dielcov, pričom v nej môže byť aj strešné okno s manuálnou clonou proti slnku. V prípade ak vonkajšia teplota nie je vhodná na úplne otvorenie strechy, je možnosť otvoriť iba jej časť. Z hľadiska komfortu jazdy bez strechy možno zaradiť Eos k lepšiemu priemeru. Pri bežnej jazde po okresných cestách je cestovný komfort ohľadom prúdenia vzduchu na dobrej úrovni, zhoršenie komfortu – väčšie turbulencie a zvýšený hluk nastávajú až pri vyšších diaľničných rýchlostiach.
Jazdné vlastnosti sú na dobrej úrovni, Eos si dobre drží jazdnú stopu aj pri ostrejšie prechádzanej zákrute. Samozrejme s akčnosťou jazdy to netreba preháňať, predsa len vyššia hmotnosť vozidla si vyberá svoju daň vo väčšej ťažkopádnosti a ochote rýchlo meniť smer jazdy. Menší Golf Cabrio s plátennou strechou pôsobí v tomto ohľade agilnejšie.
Problémom veľkej časti kabrioletov je menšia tuhosť a krútenie karosérie v ostrejších zákrutách. V prípade Eos-u sa tento jav podarilo dobre eliminovať a zbytky krútenie pohlcuje komfortnejšie nastavenie pruženia podvozku, čo sa pozitívne odzrkadľuje aj na prejazdoch nerovností. Po konštrukčnej stránke používa Eos vpredu zavesenie typu McPherson a vzadu je viacprvkový záves.
Prednosti a nedostatky
stále atraktívny dizajn |
menej miesta na zadných sedadlách, hlavne v oblasti hlavy (pri natiahnutej streche) |
komfortnejšie naladený podvozok a sedadlá |
horší prístup k zadným sedadlám |
presklená strecha a množstvo rôznej výbavy |
objemovo dostatočný batožinový priestor, ale pri verzii kupé prekáža plastový kryt-prepážka |
väčšinou kvalitné materiály a dielenské spracovanie |
horší výhľad smerom vzad |
jazdné vlastnosti |
väčšia hlučnosť pri vyšších rýchlostiach |
solídny výber motorov |
niektoré problematické motorizácie |
Najčastejšie poruchy
občas problémy s elektrickým sťahovaním okien, kúrením, nefunkčným kompresorom klimatizácie |
náchylnejšie niektoré plasty v interiéri na povrchové poškodenie |
občas nefungujúca pamäť polohy predných sedadiel - po odklopení sa sedadlo musí ručne doladiť do pôvodnej polohy |
prenikanie vody do interiéru cez tesnenie strechy a okien |
občas nadmerné hrkanie otvorenej strechy pri jazde po nekvalitnej vozovke |
opotrebované zadné silentbloky predných ramien, nadmerná vôľa v tiahlach stabilizátora - klopavé zvuky pri prejazde nerovností (väčší km nábeh) |
hlučnejšie ložiská kolies (väčší km nábeh) |
chybné lambda sondy (benzínové motory) |
chybná zapaľovacia cievka - nerovnomerný beh motora (benzínové motory) |
zle fungujúci hydraulický napínač reťaze alebo vyťahaná samotná reťaz - nadmerné vôle v rozvodovom mechanizme - hlučné štarty, rachotiace zvuky reťaze (TSI motory, do polovice roku 2011) |
problémy so vstrekovačmi - nerovnomerný chod a svietiaca kontrolka (1,4 TSi) |
porucha vodnej pumpy (1,4 TSi) |
tepelne poškodené alebo prasknuté piesty a ich piestne krúžky - strata kompresie, zvýšená spotreba oleja (1,4 TSi - 118 kW, vyššie riziko pri častejšej jazde ostrejším tempom) |
občas zanesený-zalepený ventil odvetrávania kľukovej skrine - zvýšená spotreba motorového oleja (2,0 TSI) |
nadmerné opotrebenie variabilného časovania ventilov - chybové hlásenie, zníženým ťah, nerovnomerný chod (1,4 TSi 2,0 TSi) |
zvýšená tvorbu karbónu (TSI motory, viac pri 1,4 TSi) |
nadmerne opotrebované hrnčekové zdvihátka ventilov alebo vačkový hriadeľ (2,0 TDI PD, príliš dlhý interval výmeny oleja alebo častejšie dlhé bežanie motora na voľnobeh alebo príliš nízkych otáčkach) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba motorového oleja, priesaky oleja, slabší ťah (častejšie 2,0 TDI PD, väčší km nábeh) |
uvoľnené vstrekovače - riedenie motorového oleja naftou (väčší km nábeh 2,0 TDI PD) |
netesnosť tandemového čerpadla - riedenie motorového oleja naftou (väčší km nábeh 2,0 TDI PD) |
občas chybné palivové čerpadlo v nádrži - problémy so štartovaním (2,0 TDI PD) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - klepavé zvuky a nadmerné vibrácie pri voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (2,0 TDI, väčší km nábeh) |
porucha ovládania swirl klapiek - svietiaca kontrolka motora, zvýšená spotreba, kolísanie výkonu, prechod do núdzového režimu (2,0 TDI CR) |
prasknutý chladič spätného vedenia spalín EGR ventilu - chladiaca kvapalina preniká do sania, čo spôsobuje jej úbytok (2,0 TDi CR, do roku 2012) |
zakarbónovaný - nefunkčný EGR ventil - slabší ťah, trhavá akcelerácia alebo prechod do núdzového režimu spoločne so svietiacou kontrolkou (2,0 TDI CR, väčší km nábeh, častejšie jazdenie na kratšie vzdialenosti) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší, nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (2,0 TDI CR, väčší km nábeh) |
predčasne zanesený filter pevných častíc - DPF ( 2,0 TDI, väčší km nábeh, nedostatočná regenerácia hlavne pri častejších mestských a kratších jazdách - blížiace sa upchatie sa hlási častejšími regeneráciami a miernym nárastom priemernej spotreby) |
občas sa vyskytujúce poruchy riadiacej elektroniky prevodovky DSG |
poruchy mechatroniky alebo nadmerné opotrebovanie spojok DSG prevodovky (väčší km nábeh, divokejší jazdný štýl v spojení so silnejším motorom, kratšia životnosť v prípade 7 st. DSG) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2.0 TFSI TSi (147 a 155 kW). Turbom dopovaný motor poskytuje veľmi dobrú dynamiku pri rozumnej spotrebe. Pri pravidelnej údržbe je na obstojnej úrovni aj spoľahlivosť. 2,0 TDI CR (103 kW). Motor vybavený vstrekovaním common-rail síce nie je športovec, pre bežné jazdenie však poskytuje dostatok dynamiky, vyznačuje sa solídnou spotrebou a obstojnou spoľahlivosťou. |
1,6 FSI Motor je na pomerne ťažký Eos dosť slabý a vzhľadom na dynamiku jazdy nie je oslňujúca ani spotreba. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 TSI | 1390 ccm | CAXA | 90 kW |
1.4 TSI | 1390 ccm | CXSB | 92 kW |
1.4 TSI | 1390 ccm | CAVD,CTHD | 118 kW |
1.4 TSI | 1395 ccm | CHPB | 110 kW |
1.6 FSI | 1598 ccm | BLF | 85 kW |
2.0 FSI | 1984 ccm | BVY,BVZ | 110 kW |
2.0 TFSI | 1984 ccm | BWA,CAWB,CCZA | 147 kW |
2.0 TFSI | 1984 ccm | CULC | 162 kW |
2.0 TSI | 1984 ccm | CCZB | 155 kW |
3.2 V6 | 3189 ccm | BUB,CBRA | 184 kW |
3.6 V6 | 3597 ccm | CDVA | 191 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 TDI | 1968 ccm | CFFA | 100 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BMM | 103 kW |
2.0 TDI 16V | 1968 ccm | CBAB,CFFB | 103 kW |