V spoľahlivosti si Golf IV vedie pomerne dobre, vzhľadom na pokročilý vek a iné skutočnosti uvedené na konci článku je viac ako nutné venovať pozornosť aktuálnemu stavu vozidla a nie rečiam predajcov či najazdeným kilometrom na tachometri.
Pri udržiavaných a pravidelne servisovaných kusoch sa pri viac ojazdených kusoch vyskytujú poruchy palivomera, dobíjania, pohonu stieračov, vyskytuje sa aj netesnosť svetlometov, kývajúce sa predné sedadlá, poruchy centrálneho zamykania či el. otvárania okien. Pozor aj na nedokonalé tesnenie dverí a strešného okna, cez ktoré môže zatekať.
Pri väčšom nájazde sa objavuje vôľa v uložení stabilizátora prednej nápravy a tiež uloženia spodného ramena. Pri väčšej porcii kilometrov bývajú vôle aj v silentblokoch zadnej nápravy. Najmä vozidlá vybavené kolesami s priemerom diskov 16″ a viac sa vo zvýšenej miere stretávajú s hučiacimi ložiskami kolies. Nezriedka bývajú nadmerne opotrebované aj tlmiče pruženia a taktiež brzdová sústava. Tá neoplývala dlhou životnosťou a často trpí na zvlnené predné brzdové kotúče, čo sa prejavuje chvením pedálu a volantu pri brzdení. Občas sa objavujú poruchy riadiacej jednotky motora, či netesnosť chladiacej sústavy a drobné priesaky oleja. Do roku 2000 vedel pohnevať aj netesný posilňovač bŕzd.
Pri atmosférických benzínových motoroch sa pri väčšom nájazde môže vyskytnúť zanesená škrtiaca klapka najmä verzie s EGR ventilom (kolísanie otáčok voľnobehu alebo kolísanie ťahu). Často pomôže škrtiacu klapku poriadne vyčistiť, po opätovnom namontovaní však nezabudnite cca 20 sekúnd pred naštartovaním nechať kľúčik zapaľovania v polohe jedna, aby riadiaca jednotka stihla vykonať potrebné nastavenia. Ignorovanie prejavov zanesenej škrtiacej klapky môžu viesť až k poškodeniu riadiacej jednotky motora. Pri väčšom počte kilometrov nie sú zriedkavosťou ani nefunkčné katalyzátory, či štrajkujúce lambda sondy.
Občas sa vyskytujú aj chybné zapaľovacie cievky (častejšie ak sa zanedbáva pravidelná výmena sviečok), čo sa prejavuje nerovnomerným chodom na „menej“ valcov v podobe vibrácií, straty výkonu či zhasínanie na voľnobehu.
V prípade benzínových motorov 1,4 16V sa najmä pri zanedbanej údržbe či naťahovaniu servisných intervalov nad 15 000 km môžu časom vyskytnúť nadmerne opotrebené vačkové hriadele, karbónom zanesené hydraulické zdvihátka ventilov a tiež samotných ventilov čo sa postupne prejaví znížením výkonu motora, kolísaním voľnobehu a neskôr (pri ignorovaní príznakov) aj stratou tlaku motora a podpálením ventilov. Húpanie voľnobehu a zhasínanie po studenom štarte môže mať na príčine aj zle rozprašujúci vstrekovač.
Pri motore 1,4 16V netreba zabúdať ani na pravidelnú výmenu rozvodov najlepšie aj spolu s napínacími kladkami a vodnou pumpou, inak hrozí riziko zlyhania niektorej z kladiek a fatálne poškodenie motora. Kladky sú dve, podobne ako remene, jeden od kľukového hriadeľa k vačkovému a druhý spojuje oba vačkové hriadele. Väčší počet km resp. väčšie opotrebovanie motora 1,4 16V obyčajne prezrádza zvýšená spotreba motorového oleja.
Pri väčšom nábehu sa pri preplňovaných 1,8 20V vyskytujú okrem nefunkčných cievok zapaľovania aj nadmerne opotrebované turbodúchadlo. V prípade zanedbávania výmeny oleja či predlžovania výmenných intervalov dochádza pri motore 1,8 Turbo k zanášaniu sacieho koša olejového čerpadla, čo vedie k nižšiemu tlaku oleja v mazacej sústave a k horšiemu mazaniu. Následne tak dochádza k zvýšenému opotrebovaniu klzných ložísk a vzniku axiálnej vôle kľukového hriadeľa. Ak sú ložiská nadmerne opotrebované, prejavuje sa to vôľou pri pohybe spodnej remenice v smere osi motora. Môžu sa vyskytnúť aj popraskané hadice odsávania a v prípade najsilnejších verzii aj prasknutá hlava, obzvlášť ak sa s vozidlom jazdilo agresívnejším štýlom.
V prípade motorov 1,9 TDi sa najčastejšie vyskytuje chybný merač množstva nasávaného vzduchu, čo sa prejavuje náhlym úbytkom výkonu – motor stráca ťah a niekedy nastáva aj zhoršené štartovanie. Pozornosť treba venovať aj pravidelnej výmene rozvodového remeňa a kontrole klinového remeňa, inak hrozí ich pretrhnutie.
Pri väčšom nájazde sa vyskytuje aj nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník, čo prezrádzajú nadmerné vibrácie a chrchlavé pazvuky na voľnobehu, trhavé rozjazdy pri zábere spojky či zvýšená hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok.
Najmä pri motoroch so vstrekovaním PD treba venovať patričnú pozornosť stavu turba, ktoré môže byť nadmerne opotrebované (spotreba oleja, nadmerné dymenie) alebo vie pohnevať zatuhnutá regulácia lopatiek turba (výpadky ťahu či padnutie do núdzového režimu), čomu napomáha dlhodobá jazda na príliš nízke otáčky-niekedy pomôže vyčistiť turbodúchadlo, niekedy je však potrebná výmena (repas). Životnosti turba nepomáha ani nadmerné zaťaženie (rýchla jazda po diaľnici) a následné vypnutie motora (odporúča sa pár minút nechať bežať na voľnobeh).
Vyskytnúť sa môžu aj netesnosti združených vstrekovačov pri motoroch 1,9 TDi PD (riedenie oleja naftou), či ich nadmerné opotrebovanie (nepravidelný a hlučný chod motora, či horšie studené štarty).
Zopár rád
Golf IV generácie ešte spadal do ročníkov, kedy sa k nám vo veľkom dovážali rôzne rany, banány a iné tvary karosérie po havárii, ktoré naviac často krát prešli aj plastikou tachometra. Je preto viac ako potrebné skontrolovať, či vytúžené vozidlo náhodou neprešlo podobnou omladzovacou kúrou.
Základná vec je, že pri otváraní alebo zatváraní by mali všetky dvere, kapota motora a veko kufra ísť ľahko a pri zavretí presne dosadať a lícovať. Pozorný treba byť aj po otvorení kapoty. Nosníky musia byť nepoškodené, podobne tak aj podbehy, podlaha vozidla-kufra, stĺpiky a prahy. Všímať si treba rôzne deformácie, stopy po rovnaní, zváraní, či podozrivom lakovaní. Veľa napovie aj skontrolovanie tesniacich gúm, líšt, kobercov, resp. ak je možnosť aj demontáž tapacírov.
Občas sa vyskytli aj vozidlá, ktorých VIN-ko vykazuje zásah. Konkrétne sa jedná o vybrúsenie pôvodného VIN a prerazenie iným alebo sa vyskytujú aj prípady kedy bolo staré VIN vyrezané a na pôvodné miesto bolo navarené VIN podľa aktuálneho TP (tento prípad platí ak bola menená časť alebo dokonca celá karoséria). Oblasť ktorá bola vyrezaná môže byť len okolo VIN, ale kľudne aj celá predná stena deliaca motorový priestor od interiéru vozidla. Takúto manipuláciu pomôžu odhaliť rôzne nerovnosti, stopy po tmelení, brúsení, či zmeny odtieňu laku. Istotou je kontrolný vryp, ktorý pomôže pochybnosti potvrdiť či vyvrátiť. Exaktnejšia metóda je meranie hrúbky laku v okolí VIN, kde musí merač ukazovať rovnakú hodnotu a spravidla nižšiu, ako iné lakované diely (kapota, blatník a pod.). Zachovalé vozidlo by malo mať v kufri pod kobercom aj papierový štítok o údajoch vozidla. Ak bolo s vozidlom niečo robené, štítok tam buď nie je, alebo tam šikovnejší vedeli nalepiť prefotenú kópiu.
Airbagy sú aj dnes pomerne drahé, a tak v rámci čo najnižších nákladov na opravu sa do vozidla nedávali a nahradili ich rôzne záslepky. Potrebné je tak sledovať, ako sa chová kontrolka airbagu. Pri otočení kľúčika/naštartovaní sa kontrolka rozsvieti a po niekoľkých sekundách ak je všetko OK by mala zhasnúť. Ak kontrolka nesvieti alebo zhasne naraz s inou kontrolkou, je veľký predpoklad vystrelených airbagov. Šikovnejší vedeli aj tento spôsob okabátiť a airbagy vedeli simulovať rezistorom. V takom prípade pomôže len poriadna vizuálna a hmatová kontrola.
Približný počet kilometrov možno odhaliť aj podľa opotrebovania venca volantu, hlavice radiacej páky, držiaku a čalúnenie dverí, lakťovej opierky, presedených sedačiek, čalúnenia stropu, kobercov podlahy, ale aj ošúchaných (presvitajúcich) tlačidiel a ovládačov.
O stave podvozku veľa napovie vôľa v čapoch, silentblokoch, uložení stabilizátorov, tyčkách stabilizátorov, hlučnosť ložísk atď. Je preto dôležité sledovať, či vozidlo pri prejazde nerovností nebúcha, neklepe či nepláva pri prudších zmenách smeru.
V Golfe je na výber veľa typov motorov, ale všeobecné rady možno zhrnúť nasledovne. Motor musí ľahko naskočiť studený aj zahriaty. Sledovať treba pravidelnosť chodu motora za studena aj po zahriatí a takisto s akou ochotou sa zberá do otáčok. Sledovať treba nadmernú dymivosť, hluk a samozrejme teplotu, ktorá nesmie pri bežnom jazdení vykazovať nadmerné hodnoty alebo podozrivo kolísať. Všímať si treba aj rôzne úniky oleja, či chladiacej kvapaliny. Rovnako tak treba skontrolovať, či sa nenachádza kvapalina v oleji alebo naopak.
Prednosti a nedostatky
dizajn a dobrý image vozidla |
stále pomerne vysoká cena automobilu oproti porovnateľnej konkurencii |
podarené dieselové motory |
podpriemerný kufor verzie 4x4 |
kvalitné a až na výnimky odolné prevedenie interiéru |
slabá štandardná výbava |
dobrá bezpečnostná ochrana cestujúcich |
šúpajúce sa niektoré tlačidla a ovládače |
dobre naladený a vyvážený podvozok |
|
dobré jazdné vlastnosti na rovnej vozovke |
|
dobré a presné radenie |
|
dostatočný a dobre prístupný kufor |
|
účinné brzdy |
|
ergonomické prevedenie ovládacích prvkov na palubnej doske |
|
dobrá antikorózna ochrana automobilu |
|
tuhá karoséria |
Najčastejšie poruchy
porucha palivomera |
netesnosť svetlometov |
občas kývajúce sa predné sedadlá (väčší km nábeh) |
pri väčšom nábehu rôzne poruchy elektroniky (centrálne zamykanie, el. otváranie okien, dobíjanie-alternátor, pohon stieračov) |
občas netesné tesnenie dverí a strešného okna - môže zatekať |
nadmerné vôle resp. vyššia hlučnosť prednej nápravy (zvyčajne v uložení stabilizátora prednej nápravy a silentbloku uloženia predného ramena - väčší km nábeh) |
vôle v silentblokoch zadnej nápravy - plávanie vozidla pri prudšej zmene smeru a prejazde nerovností (väčší km nábeh) |
hučiace ložiská kolies (väčší nájazd, rýchlejšie opotrebenie so 16" a viac palcovými diskami) |
nadmerne opotrebované tlmiče pruženia (väčší km nájazd) |
nadmerne opotrebovaná brzdová sústava, zvlnené predné brzdové kotúče - chvenie pedálu a volantu pri brzdení |
porucha lambda sondy, zapaľovacej cievky, resp. škrtiacej klapky (benzín, väčší km nájazd) |
často svietiaca kontrolka diagnostiky motora 2,0 i verzia AQY |
úniky oleja (poškodené tesnenia, guferá či kvôli zanesenému odvetrávaniu kľukovej skrine - väčší km nábeh) |
netesný posilňovač bŕzd (do r. 2000) |
občas poruchy snímača polohy vačkového hriadeľa (benzín) |
občas zanesené hydraulické zdvihátka ventilov, nadmerné opotrebenie vačových hriadeľov (zanednabá údržba, väčší km nábeh 1,4 16V 55 kW) |
popraskané (netesné) hadice odsávania kľukovej skrine, sania, podtlakovej regulácie, štrajkujúci prepúšťací ventil turbodúchadla (1,8 T, väčší km nábeh) |
zanášanie sacieho koša olejového čerpadla - nižší tlak oleja v mazacej sústave - horšie mazanie (1,8 T, zanedbávanie výmeny oleja, predlžovania výmenných intervalov) |
občas vyššia spotreba motorového oleja (1,4 16 V 55 kWm 1,6i-väčší km nábeh, častejšie pri 1,9 TDi PD) |
chybný merač množstva nasávaného vzduchu - postupný úbytok výkonu, kolísavý a slabší záťah (TDi) |
občas deštruktívne poškodenie prevodovej skrine nasledkom uvoľneného satelitu (1,6i, 1,9 SDi) |
poškodené tesnenie hlavy valcov (1,6 8V - väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii (rýchlejšie v prípade motorov so vstrekovaním PD, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, slabší výkon, obtiažnejšie studené štarty, vyššia dymivosť (diesel, väčší km nábeh) |
občas zlyhávajúce rozvody (1,4 16V, TDI - zanedbaná údržba-výmena remeňa a príslušenstva) |
zatuhnutá regulácia turbodúchadla - citeľný úbytok výkonu motora počas jazdy a následne po vypnutí a opätovnom naštartovaní dosahuje motor pôvodný výkon (diesel) |
opotrebované turbodúchadlo -vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (diesel, turbo benzín, väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja, nesprávna jazda-rýchle vypnutie motora po veľkej záťaži a pod, citlivejšie pri TDi PD) |
netesné vstrekovacie čerpadlo (1,9 SDi, 1,9 TDi 66 a 81 kW) najmä do roku 2001 z dôvodu menšej odolností tesnení na biozložky (metylester) v nafte |
porucha tandemového čerpadla - riedenie oleja s naftou, slabší prietok nafty a podtlak - poruchy ovládania EGR a turba (1,9 TDi PD) |
nadmerne opotrebované vačkové hriadele (1,9 TDi PD-väčší km nábeh, dlhé intervaly výmeny oleja) |
zlé teplotné čidlo spojky Haldex, nadmerné opotrebenie či spálenie spojky-nefunkčný pohon, vyššia hlučnosť, nadmerné opotrebenie kardanu (väčší km nábeh, zanedbaná udržba, či nadmerné zaťažovanie) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4i 16V (55 kW). Na bežné jazdenie po meste a občasné výlety mimo vhodná motorizácia. Poteší prijateľnou dynamikou, obstojnou spotrebou a spoľahlivosťou. 1,9 SDi Motor je síce trocha lenivý a aj hlučný, ale veľmi úsporný a spoľahlivý. 1,9 TDI. Legenda medzi dieselovými motormi. Ponúka svižné jazdenie pri veľmi dobrej spotrebe a nevedie si zle ani v spoľahlivosti, pričom staršie verzie 66 a 81 kW sú o niečo spoľahlivejšie a pri dobrej starostlivosti vydržia státisíce km. |
1,8 20V (92 kW). Vzhľadom na výkon je motor letargický v nižších otáčkach, očakávanú živosť naberá až v druhej polovici otáčkového spektra. Nevýhodou je aj vyššia spotreba. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 16V | 1390 ccm | AHW,AKQ,APE,AXP,BCA | 55 kW |
1.6 | 1595 ccm | AEH,AKL,APF,AFT,AKS | 74 kW |
1.6 | 1595 ccm | AVU,BFQ | 75 kW |
1.6 16V | 1598 ccm | ATN,AUS,AZD,BCB | 77 kW |
1.6 FSI | 1598 ccm | BAD | 81 kW |
1.8 | 1781 ccm | AAM,ANN | 55 kW |
1.8 | 1781 ccm | ADZ,ANP | 66 kW |
1.8 | 1781 ccm | AGN,BAF | 92 kW |
1.8 4motion | 1781 ccm | AGN | 92 kW |
1.8 T | 1781 ccm | AGU,AUM,ARZ,AWD,AQA | 110 kW |
1.8 T GTI | 1781 ccm | AUQ | 132 kW |
2.0 | 1984 ccm | AQY,APK,AZG,AZJ,BER,AGG,AKR,AWF,AWG,ATU | 85 kW |
2.0 4motion | 1984 ccm | AZH,AZJ | 85 kW |
2.0 4motion | 1984 ccm | ATF | 88 kW |
2.0 Bi-Fuel | 1984 ccm | BEH | 85 kW |
2.3 V5 | 2324 ccm | AGZ | 110 kW |
2.3 V5 | 2324 ccm | AQN | 125 kW |
2.3 V5 4motion | 2324 ccm | AGZ | 110 kW |
2.3 V5 4motion | 2324 ccm | AQN | 125 kW |
2.8 V6 4motion | 2792 ccm | AQP,AUE,BDE | 150 kW |
3.2 R32 4motion | 3189 ccm | BFH,BML | 177 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 SDI | 1896 ccm | AGP,AQM | 50 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AGR,ALH,AHU,ALE | 66 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | ATD,AXR | 74 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AHF,ASV,AFN,AVG | 81 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AJM,AUY | 85 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | ASZ | 96 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | ARL | 110 kW |
1.9 TDI 4motion | 1896 ccm | AGR | 66 kW |
1.9 TDI 4motion | 1896 ccm | ATD | 74 kW |
1.9 TDI 4motion | 1896 ccm | AJM,AUY | 85 kW |
1.9 TDI 4motion | 1896 ccm | ASZ | 96 kW |
1.9 TDI 4motion | 1896 ccm | ARL | 110 kW |
62 komentárov
peter
golf IV 1,9 tdi je najhoršie anajporuchovejšie auto ake som kedy mal volakedy som vlastnil vyhlásený
šrot OLDCIT ale ten sa v poruchovosti golfu nevyrovnal už som z toho nemeckého šrotu zúfalý asi ho zapálim a tým ušetrím povestná nemecká kvalita je asi niekde v r–ti
BP
nato ti môžem povdať jediné, buď si kúpil vrak s pretočenými km alebo vrak pozliepaný po oprave a nevieš o tom, lebo ťa predajca (bazár alebo autičkar) ubezpečil, že auto je sukrík a voňafka, ja a ani moji známy nemali s Golfíkom IV žiadne problémy vymykajúce sa štandartu a najazdili sme státisíce km.
tomas
chcel by som sa opytat je podla teba vela ked chcem kupit golfa4 110kw 1.8T a ma najezdenych 200 000km ale je na nom menene vsewtko cely podvozok rozvody brzdy vsetko proste. Myslis ze co sa tyka jazdenia a vydrze tohto auta nemusim sa obavat. Kolko by som tak mohol este na takomto aute jazdit ?
miro
urcite si kupil nieco o com ti povedali ze je dobre auto pri tom je to vrak .ja mam takisto golfa 1.9 TDI a je to takmer bezproblemove auto..ak sa o neho dobre staras pravidelny servis a pod. nemoze ta sklamat…samozrejme aj ja som uz nejake tie poruchy mal ale boli to malickosti na 12 rocne auto je to fajn si myslim.
ivo
S tymi golfami je to relativne. Mal som novy, rozumej 0km a samy problem. kym som najazdil 140 000 km nechalo ma 3x stat, s*ala sa elektrika, mechanika a to som sa o neho viac ako staral. Tankoval som kvalitu, setril motor, nedusil ani nevytacal, chladil a… Sused kupil jazdenku, nestara sa vobec, toci to za studena… ma ho dodnes bez problemov.
za 140 000 km
Alternator, regler, x snimacov, mikrospinacov, piestiky zadnych brzd, intercooler, chcipacia klapka , CERPADLO ( oprava za vtedajsich 30 000), prasknute sanie, vystrelena hadica medzi remene, (znehybnilo ma to 300 km od domova), starter, tlmic kmitov, remenica a vela inych veci, vacsich ci mensich. A to bol vychyreny 66kw spolahlivy motor. Pred vymenov zotrvacnika som ho uz radsej predal.. Teraz mam toyotu v benzine a je mi divne ze za rok som do nej nic nedal.. Takze v tom vw je to kus od kusu..
anonimous
ti .debilček ked neviš jazdit tak si nekupuj auta ktore su z nemecka ja mam gol iv us dlho a nič zatim sa mi nepokazilo je to super auto
Dodo
ani nevieš ako jazdí a hneď ho označíš za debila? tiež mám golfa 4 a čo môžem z vlastnej skúsenosti povedať je, že elektronika(snímače, žiarovky atď.) sú pri tomto modeli dosť častým artiklom v zozname nákupu…
Martin
Potom si Ma..or nekupuj lacne a radsej priplat a uvidis ze vw je super auto!!!!
Milan
no nemôžeš porovnávať oldcita s golfom. A tiež s dieslom sa jazdí inak ako s benzíňákom takže môžeš mať na tom veľký podiel viny. Diesel sa udrziava v konstante 1800 az 2900 otackach, dlhsie sa zahrieva aj ked vodu mas na 90 stupnov tak este musis nieco nabehat aby si ho zohrial, dochladzovat turbo, atd atd …
A možno si fakt kúpil golfa s 500 000 km čo mal stiahnuté kilometre. Neviem, ale viem že 1.9 tdi sú jedny z naj diesel motorov.
Prajem aby ti vydrzal co najdlhsie a ked nie tak aby aspon pekne horel 🙂 drz sa
igot
Ahojte,ja mam golf 4 variant 1,9 tdi 74 kw 122004 priblizne 4 roky a natankujem vymenim olej a filtre a funguje. Uz som najazdil na nom skoro 100 000. Nemozem sa stazovat? Iba bezna udrzba,nic viac. Auto ma uz vyse 300 000 km.
radu
Ja nám G IV 1,9 TDI (66kW) a nemôžem naň povedať jedno krivé slovo. Keby aj nové autá boli také bezporuchové ako toto….
ja mám originál 217 000km a ide ako hodinky.
MJ
Mam ho len 2 roky.(200000 km)Skvele autko.
RK
Ja mám VW golf IV 1,9 TDI 81 KW automat r.v 2001 , kupoval som toto auto keď malo 125 000 km
dnes mám na ňom 175 000 km a vrazil som už do opráv cca 4000 eur za 3 roky
repas prevodovky,nové turbo, žhaviče, všetky tlmiče, komplet nové brzdy,ložiská vpredu,nové servo, klíma , nový alternátor aj štartér, a len sa to kazí a kazí teraz začínam mať problém z imobilizérom, auto malo poctivé km kupoval som ho po prvom majiteľovi. ináč vozenie je v ňom pekné mám plnú výbavu, ale poruchovosť neskutočná
jozef
ja mam golf gti 1.8t 150 koni a je nacipovani na 195koni velmi dobre zabera od niskych otacok samozriejme musi byt dobre turbo ani jeden diesel sa tomu nevyrovna a ma super krutak 295nm proste super ziadny problem s motor okrem malych malickosti ties uz to neni nove auto a spotreba je ako nchodis ja asi chodim rychlejsie a vonku mam do 8.5litra a to mu davam dobre zabrat v metse 10a1litrou to ties neni zle na tu dobu to bolo dobre auto ktoremu sa tosko vyrovnaly druhe znacky
imo
Mam problem so startovanim nevisunie mi pastorok na startri
MD
golf IV 1,4 55kw..nesvieti spiatocka aj po vímene ziaroviek…aky moze byt problem?dakujem
MJ
Najpravdepodobnejšie máte zlý spínač na spiatočku, ktorý sa nachádza v prevodovke.
Dano
Ja mam golf4 1,9 tdi agr, ma 360 tisic km a ziaden problem , stale mu davam zabrat , zatial ma nikdy nezradil , pravidelna vymena oleja pravidelny servis, vymena podvozku ,spojka ,zotrvacnik, obcas male chybicky,ale motor ide bez problemov, povodne turbo
Fero
Golf 4 66kW 1,9 TDI, 260000 km, 14 ročné auto, spoľahlivé, jediné problémy: zámok zadného kufra sa pokazil, svieti kontrolka ABS, chladiaca kvapalina mizne – treba dolievať, zadný stierač nestrieka, hrdzavenie výfuku, možno zlý snímač hmotnosti nasávaného vzduchu, tendencia dakedy cítiť motoru sa chce, dakedy nie – slabá akcelerácia. Kúpené 150000 km, menené remene, homokynetický kĺb, štandart nové brzdové platne, výmena oleja, tlmiče. Inak bezproblémové auto. Hovorí sa, že golf 4 TDI má nesmrteľný motor.
Majo
Mám 1.4 16V (1390 ccm), r.v. 1998. najazdenych cca 140000. Tiež sa mi zasekáva zámok kufru – ako si to vyriešil. Okrem toho žere vela oleja – čo s tým?, a tesnenie dverí je horšie po daždi sú mokré prahy. Zatial som menil výfuk(hrdza), brzdy a silentbloky. Inak som spokojný.
roman
Je naisto G
jozef
Zdravim kupil som golfa IV 1.9 TDI 81 kw rv.1998 hightline auto ide neskutošne ziadne zavady som zatial nemal,menil som len predne tlmiče na,tachaci je sice 180 000 km ale zistil som ze okolo 300 000 km na to všetko ide neuveritelne ziadne klepotanie,krasny zvuk motora motoricky velmi dobre uvidime kolko sa deduško eštde dožije 😀 😀 😀 😀
Tomas
ja som kupil 1.9 tdi 81kw mal mat 174000 ale zistil som ze ma 340000skutočnosti . mala spotreba motor ide akurat sa tu fut j**e otvaranie predných okien. mizne voda s chladiča a tak ale jak sa hovorí za malo penez malo muziky. dobra cena a pekne auto to nemože bit v porádku!!!!!!!!!!!!!!
Anonym
… z vaších komentárov je to uplne jasné ,dakujem za vaše rady kupim si radšej nejaké endurko
krtek
a ja mam depresie z toho, že mam japonca a nemožem nič vymeniť. ale ma len 110tis najeto.
Juraj
Zdravim!
Mam problem . Vlastnim VW GOLF IV 3dverovy . Vsetko je ako po motoristickej stranke ok. Ale predna spolujazdcova sedacka mi po odklopeni uz nezasla spat. Operadlo sa zacvaklo ale sedak nezapadol. Nejake rozumne napady ?
Dakujem za odpovede.
gabi
caute,mam golfa 4,,,1,9tdi,mam neviem z akeho dovodu za sedackou sofera mokry kobercek,,,odkial je ta voda,,vsetko ostatne je suche,,,mam ho asi pol roka,,,vdaka,,
jano
caute,mam golf4 150ps arl motor. nema vykon a strasne zere, volnobeh0,7.repas turba, vaha nova.start ok, volnobeh ok,vobec nedymi.vag ziadna chyba.bol som na 30 vag a nic.raz sa pokazil natankoval som tesco diesel a odvtedy je to v prdeli.fitre , oil vsetko ok.prosim pomoc lv
Lukáš
Mam 1.4 16V 55KW … Kupil som ho pred 4 mesiacmi a mi začalo blbnuť … niekedy štartuje na 1-krat a niekedy aj na 5-krat … neviete aky by to mohol byť problem …. VAG OK,rozvody,olej,sviečky,filtre,vstreky,hydroštely menene pred 1000km
Palo
Relé palivového čerpadla. Vymeníš a jazdíš ďalej.
peter.
Zdravím, Vás problém s tým štartom je pri studenom , alebo teplom motore ?? Pokiaľ pri studenom skontrolovať čidlo teploty motora na diagnostike v bloku nameraných hodnôt rj, motora 01, pozícia 3, kontrolu treba urobiť pred naštartovaním pri zapnutom zapaľovaní teplota musí zodpovedať teplote okolia , ked je vonku 5stupňov vozidlo stalo 8hodín a viac tak teplota by mala byť cca. 4až 7 stupňov, ak tam bude ukazovať napr. 17c. neni to v poriadku. Ak je to teplý štart tak vyčistiť škrtiacu klapku, a nastaviť, tiež skontrolovať tesnosť sacieho systému .Tesnosť sa dá tiež skontrolovať v bloku nameraných hodnôt , kde sníma tlak v sacom potrubí v milibaroch hodnota myslím nesmie poklesnúť pod 250mb. peter.
peter.
Ešte dodatok k môjmu predošlému príspevku, problém pri štarte, . Rozhodne kontrola škrtiacej klapky , vyčistiť, nastaviť !! Dalej kontrola bloku nameraných hodnôt rj. motora , ale to musí urobiť človek , ktorý vie čítať namerané hodnoty a vie sa v tom orientovať , kto s tým nemá skúsenosti je to pre neho spleť čísel , ktoré mu nič nehovoria!!! To že diagnostika v pamäti chýb nehlási závadu neznamená , že je systém v poriadku !!!! kontrola systému na vznik netesnosti , ktoré značne ovplyvňujú chod a správanie motora !!! PáNI DIAGNOSTIKA A POTOM RIEšTE PROBLéM A číTAJTE BLOKY NAMERANýCH HODNôT !!!!! PETER.
patrik
Ja mám 3 rok VW G4 1,9 Tdi 85 kw AJM. Kúpil som z dovozu. Už som na nom menil rozvody, kompresor klímy, kvalitnejší olej Valvoline 5V40, nove brzdy komplet, napinák alternátora + remeň a tesnenie pod hlavou. Nakoľko jazdím trasy Orava- Žarnovica- Bratislava tak ma ešte nesklamalo. A keď to nenahanam tak vie G4 mať rozumnú spotrebu. Predtým som mal Fabiu 1,4 50kw. Bol to žrut benzínu a vymakol som s vadnou kabelážou elektriky.
Dano
Koľko je to prosím podľa teba tá rozumná spotreba? 🙂 Myslím čo ukazuje palubný resp. koľko je reálna? Vďaka.
maroš
Pekne popísané ako vždy ale rad by som vedel že prečo ste nerozpísali spolahlivost silnejších benzínových motorov ako je 2.3, 2.8., 3.2 ale inak sa mi páči tento web, a často ho navštevujem…
MJ
Serióznych info o týchto motoroch je veľmi málo a veľmi málo sa ich aj vyskytujú na našich cestách. Na tento účel však slúži diskusia resp. mail : info@autorubik.sk, aby svoje poznatky a informácie napísali/zaslali aj naši čitatelia. Za prospešné informácie budeme veľmi radi a do článku ich doplníme.
Jano
Zdravim aj ja sa chcem podelit o skusenosti a vychytavky s vw golf 4 variant mot.1.9TDi 85kW AJM r.v.01
Auto bolo dovezene z Rakuska v Maji 2011 a mal najazdene 207tis km.
Co sa tyka jazdnych vlastnosti a spotreby tak byvale auto sa nechyta mal som P405 1.9i 88kW to bol zrut na peniaze aj na spotrebu.
No vratim sa k vw.
Co sa menilo pocas prevadzky a dorabalo.
No pocas 3r. sa menily 1x rozvody+vod. pumpa,klin.remen,manzeta PP koleso,snimac teploty lebo mi haluzil ukazovatel teploty,4x abs snimac a to PP,LP,PZ a PP(ten PP prvy krat ked som ho menil tak som ho zle zalozil a po roku a pol ho zodralo),brzdy+oblozenie P+Z,tlmice+ulozenie P+Z,na prednej naprave na ramenach zadne puky,prava spojovacia tyc riadenia,pravidelana vymena oleja Castrol Edge 5w-40 kazdych 13 az 14000km (ked mi na displeji naskocilo odratavanie 3000km servis)+olejovy filter,kazdu 2hu vymenu oleja boli vymeneny aj motorovy+kabinovy a palivovy filter.
Este bol meneny IC lebo povodny bol zabity spinou tak sa objednal z PL a ten rozsadilo tak este jeden origo Valeo a 2ks tlakovych hadic.
Auto ma teraz najazdene 289tis. km a ide bez problemu.
No a teraz to co som don dorabal a dokupoval.
Najskor som dorobil predne hmlovky tak sa menil vypinac na svetla a predne svetla aj s hmlovkou(Hella cierna parabola).
Vymena nadrzky ostrekovaca 3L za 5,5L+ natiahnutie kabelaze na snimanie hladiny v nej.
Vymena krytu motora + decka pod kapotu.
Vymena vedenia vzduchu od predneho cela az po filter box ten je tiez meneny.
Plastova krytka baterie.
Nove hukacky(truby) vysoko a nizko tonna.
Torpedo pod celnym sklom bolo prasknute.
Mechanizmus stieracov.
P+Z podblatniky.
Zadny naraznik+ podnaraznik na parkovacie senzory.
Tazne zariadenie Galia.
V interiery bolo menene alebo dorabane:
Tempomatova packa ktoru nahradil MF volant.
Dorabka a vymena vyhrevu prednych sedadiel.
Sport chrom polodot ktory nahradil sport chrom maxidot a k nemu D-dot(doplnkove vycitanie 9rj).
Stropna lampa W8 s podsvietenim.
Deliaca vytahovacia mreza.
Dvojite dno kufra.
Cuvacie senzory s RJ ktora komunikuje s Maxidotom.
Ale to co som dorabal som nemusel.
Co sa tyka motora nemozem nan povedat zle slovo vsetci kritizuju ze PD motod je haklivy a neviem co,jazdim na nom deno denne 365dni do roka a ma este nenechalo nikde.
To je asi tak v skratke ako som na tom so svojim Variantom.
Jano
A este som zabudol v spolujazdcovych dverach sa menil mikrospinac na zamku,vymena lave spetne za velke,zadne svetla(lave bolo prasknute a zatekalo cezen),autoradio Delta6 a zadne ropro sa dorabalo,carbon dekor,a podsvietene vyduchy z bory.
vladimir
mam 4 golf,,,rocnik 1999 benzin 1.4/16v….chcem sa spytat…za studena mi idu radit rychlosti lachko ak sa motor zohreje 3-4 stupen ide zaradit tak trosku z tuha,,,co to je za vadu,vie niekto odpisat? dakujem,,,
Igor
mam 4 golfa 66 kw AGR motor mam ho uz 3 roky a jedine co mi odišlo spojka tu som spravil a auto frci stale mam 240000 nalietanych a s motorom ešte žiaden problem
Luj dechuj
zdravím, rozmýšľam nad vw g4 1.9tdi 66kw/74kw alebo niečo také, problém je že na to mám tak 3 až 3.5 tisíc euro,
chcem vedieť či je reálne sa za tú sumu dostať k niečomu čo by ešte zopár rokov vydržalo. Dik
Anonym
borisko55@gmail.com, mam Golfa IV, 66kw,…daj vediet, ak budes mat zaujem o kupu, mozno sa dohodneme…
Lujdechuj
Teraz budem preč až do leta, takže až po lete to bude aktuálne.
Roman
Je skoda, ze su tu iba same 1.9 TDI prispevky ale chapem to, kedze sa jedna o velmi rozsirene a priamo umerne tomu ospevovane motory. Som zastanca toho, ze su to legendarne motory…
Moj Golf IV je ale z rodiny benzinov: 1.4 16V 55kW, motor BCA rocnik 2003. Auto som kupil vo februari 2014 so 60 000 km, teraz mam uz 90. Auto je ale po 12 rokoch ako nove, interier, exterier, karoseria, proste vsetko maximalne zachovale a neopotrebovane. Povodne gumy (rocnik 2002), zimne aj letne… 🙂
Elektronika bez problemov, radenie a riadenie jedna rozpravka, spotreba s ekonomickou jazdou medzi 5 a 6 L/100 km. Pri dojazdovych rychlostiach a rozumnom vyuzivani volnobehu sa mi niekedy podari dat spotrebu < 5 L/100 km. Spotreba oleja je ina kapitola, dolievam 1L oleja (Castrol 5W-30) zhruba kazdych 2500 km. Jediny problem za ostatny rok (za ostatnych 30 tis. km) bolo cistenie skrtiacej klapky. Tusim, ze s tymto motorom to bude castejsia intervencia. Okrem toho mi zacinaju vrzgat predne silentbloky, raz som menil obe ziarovky (H7) prednych stretavacich svetiel a jednu zadnu obrysovu.
Inak bezproblemove a bezvadne auto. Este by som chcel vyzdvihnut kultivovanost motora, za jazdy ma motor velmi tichucky chod a prijemny zvukovy prejav!
Este chcem podotknut, ze motor nevytacam, viac ako 120 km/h na dialnici nejazdim a nad 3300 rpm takmer nikdy netocim. Auto je usposobene na kludne jazdenie a v tomto duchu jazdim. Verim, ze bude auto dalej takto sluzit…
Pauley
dolievas kazdych 2,500km liter oleja (co je 6l na 15,000 !!!) na aute, kt. ma len 90,000, ale bezvadne auto… na 16rocnej toyote yaris kolko oleja nalejem, cca tolko po 15-20,000 aj vypustim… a keby som ho nemusel aj s filtrom vymienat (tak ako sa musi na kazdom aute) tak aj zabudnem, ako vyzera motor..
pali
Zdravim rozmýšľam nad kupno VW golf IV.Na denne cestovanie do prace cca 25km tam a 25km spat.Ktory typ motora by ste mi odporucili.Dakujem
miso
chcel by som vedet ci pasuje motor zo superb 77kw 2002do golfa4 85kw bol original a je to rok 2002
jozi
8,0???? premiovkam s ktorymi sa golf nemoze rovnat v nicom davate 6,7 bodov a golf dostane 8??
Pauley
to akoze cim drahsie a premiovejsie auto, tym ma mat viac hviezdiciek ?…:-)..no to som este nepocul…ak je premiovka nespolahliva, neprakticka, ma menej pohladny dizajn, predrazeny servis/vysoke naklady na prevadzku, len priemerne jazdne vlastnosti, a teda vcelku chabý pomer cena/protihodnota, preco by nemohla mat menej hviezdiciek ako lacnejsie auto ?
jozi
pauley: ktora premiovka ma menej pohladny dizajn, jazdne vlastnosti atd???? ci mas doma golfa??? ved ked golfIV postavis napriklad vedla w211, musis sa smiat…..
MJ: vdaka z a odpoved
MJ
Nemiešať jablká s hruškami, hodnotenie sa vzťahuje pre danú kategóriu vozidiel a tiež hodnotenie dizajnu je do značnej miery subjektívny rozmer, čo sa jednému páči druhý môže nenávidieť.
Anonym
blika kontrolka zhavenia
Tomas
Chcel by som sa spytat co je vyhrievanie na predne okno ta mriezka na palubovke a tam vyzera ako keby bol senzor co je to zac a na co to tam je?
Tomas
Hned pri celnom okne
Vaňa
S golfikmi sa stretavam cely zivot sam som ich mal asi 6 ks rozne motorizacie aj varianty,mal som ich na dielni plno a poznam detailne celú konštrukciu a musim uznat,ze ten voz sa nemcom skutocne podaril je to spolahlive a kvalitne skonstruovane auto po kazdej stranke.ideal neexistuje.pri jazdenkach si treba davat pozor na vela veci ale.treba vyberat pozorne a starostlivo..ak by som mal hodnotit konkretne trojkovu a stvorkovu radu tak by dostali 9/10 bodov take auta sa uz nikdy nebudu vyrabat najlepsi voz od vw je jednoznacne golf
Pali
Nazdar Vaňa, podľa čoho si mám vybrať golfa ? Rozhodujem sa medzi 1,4 benzin 55 kw a 19 TDI 66, 81
Často cestujem len do 40km, najviac raz mesačne 500 km trasu.
Ďakujem
dusan
prosim o informacu na golfe 4 ,1.9 tdi 74 kw ma ukazovat aj dojazd, myslim km, je to rok vyroby 2002, dakujem za odpoved.
Marcel
Mám tiež golf 4 TDI 81kw !!! Najlepšie auto aké som kedy mal !!! Dovoz z Talianska síce začína trochu korodovat ale dá sa to zachrániť!!! Nikdy ma nesklamalo ! Len raz sa mi roztrhol ten vonkajší remeň na alternátor aj to mojou nedbanlivostou lebo som stále odkladal výmenu a už tá kladka moc hrkotala 😊 ale inak nič jazdí deň čo deň v zime v lete a to neparkuje v garáži za nič by som ho nemenil !!! Super ťah a spotreba a to je jedno či sme v aute dvaja alebo piati a plný kufor to auto nepozná rozdiel medzi kopcom a rovinou …. Takže vrelo odporúčam kto rozmýšľa nad kúpou starého golfa
Ladislav
Ja som si kúpil Golf 4 Variant 2004 1,9 TDI 66Kw Pacifik s najazdenym 266 000 km . prvý dojem ? Neviem si ho vynachválit.. okrem vymenu oleja a filtrov som ešte nič neinvestoval, a to som už najazdil cca 50 000Km. no, vlastne som musel iba doplniť klímu, a meniť výbojky Xenonov.. Motor fičí na 100 precent, nedymí, štartuje hladko, zima-leto..a hlavne vobec nežere olej.. Najazdim 10000km a nechýba mi ani deci.. Má 90 koní, ale motor je velmi svieži.. spotrebu mám 5 litrov . Ja nepotrebujem do auta žiadne čačky – mačky.. dotykový display , GPS, , stačí, ked mám Tempomat, klímu, vyhrievané sedadlá, folie, deflektory , a hlavne 8 reproduktorov :).. Mám 15 ročného Golfa , ale nemám strach s ním kludne vycestovať aj do portugalska.. ešte tolko, že Tankujem len Maxx Motion diesel, počas jazdy sa držím 2000 otáčok.. žiaden 1200… občas ju prevetrám na dialnici..a 2x ročne auto nakonzervujem tvrdým voskom. Mám rodinu, a moj Variant mi úplne vystači na všetko.. vobec nemyslím na to aby som si ho vymenil na nejaké dvojtonové lenivé rodinné auto.. tí , ktorí si chcete kúpiť nejakú jazdenku do cca 3000 eur, vrelo odporúčam.. ale hladajte ročník od 2003 – 2006
Filip
Ahojte …
Mam taky pruser…. Na mojom aute Golf 77kw 1.6 16V. 2002. Bol som na emisnej a mam problem s Co2. hodnota ktora prejde je 0,5-0,20. Ja som mal 1,30%
Spodny katalizator je cisto novy. Lambda sondy 1,5 roka stare. Da sa povedat ze nove. Jedine co neni nove je prvy katalizator hned co ide za motorom. Minuly rok preslo v pohode a lahko od vtedy som najazdil 10 tisic km. Moje auto ma cca 170 tisic km.
Prosim Vas ma niekto nejake skusenosti co poradit ?
Dakujem
Milanko Palaga
Odporucam zmenit stanicu STK/EK. Pripadne napisat tento problem na autobazar.eu forum je tam vela technikov ktori ti poradia co dalej.
odarpi
Mám na stvorkovom golfe 330 tisíc km. Možno najhoršiu motorizáciu 1,6 FSI. Avšak auto stále jazdí, klíma funguje 🙂 Samozrejme že sa menili brzdové kotúče, spojka, rozvody … Dnes už tieto autá sú minulosť, a asi ich ako jazdenky nik nekupuje, ale neboli to zle auta 😉