Interiér
Interiér ponúkne naozaj dostatok priestoru vpredu aj vzadu. Samozrejme hovoríme o štyroch cestujúcich. Piaty sa tiež ako tak zmestí, ale musí počítať s istými obmedzeniami ako napr. často chýbajúca hlavová opierka alebo iba dvojbodový bezpečnostný pás. Aj základné sedadlá sú primerane tuhé, so solídnym bočným vedením a pohodlné aj pre dlhšie cestovanie.
Volant má celkom malý priemer, býva často obšitý kožou a v kombinácii s dobre vedeným sedadlom a radiacou pákou, ktorá je malá a jej dráhy sú presné a krátke, vzdialene navodzuje pocit sedenia v športovom vozidle. Poteší aj dostatok odkladacích miest vrátane držiakov nápojov vedľa ručnej brzdy a schránky pod rádiom.
Tvarovanie interiéru pôsobí na prvý pohľad trocha fádne, hlavne čo sa týka dizajnu palubnej dosky. Kvalita aj pocitový dojem z použitých materiálov je však na slušnej úrovni a to isté možno povedať aj o dielenskom spracovaní.
Dobre si vedie Passat aj v ergonómii rozmiestnenia a ovládania prvkov výbavy. Ovládanie okien a zámkov dverí je sústredené v dverovej lakťovej opierke, pod ňou pred odkladacou schránkou vo dverách sú podobné tlačidla otvárania dverí kufra a palivovej nádrže (občas štrajkujú a bývajú nefunkčné). Spätné zrkadlá sa nastavujú prehľadným joystickom pred vnútornou kľučkou otvárania dverí.
Palubná doska je podsvietená príjemným modrým svetlom, prehľadný prístrojový panel je doplnený červeným displejom zobrazujúcim údaje palubného počítača a vonkajšieho teplomeru. Jeho údaje v zaokrúhlenej podobe sa zobrazujú tiež v displeji automatickej klimatizácie na stredovom paneli. Dobrý dojem z interiéru kazí slabšia odolnosť niektorých povrchových dielov, akými sú kľučky dverí a rôzne ovládače (okien, svetiel, klímy), ktoré sú často tzv. ošúpané, čo nepôsobí dva krát esteticky.
Batožinový priestor sedanu umožňuje previesť 475 litrov nákladu v základnom usporiadaní. Kombi zvládne ešte o 20 litrov viac. Objem sa dá zväčšiť sklopením zadných operadiel na pevné sedáky (za príplatok sa ponúkal prievlak pre dlhšie predmety), vzniká pritom nepatrný schod a otvor je zhora len mierne obmedzený výstuhou. Objem po sklopení zadných operadiel je pri sedane 745 l a pri verzii kombi 1600 l.
Nevýhodou sedanu je aj menší vstupný otvor kufra a manipuláciu s batožinou sťažuje aj pomerne vysoká nakladacia hrana. Pre motoristov častejšie prevážajúcich väčšiu batožinu je tak vhodnejšia verzia kombi.
Jazdné vlastnosti a podvozok
Passat dostal na vtedajšiu dobu veľmi sofistikovanú lichobežníkovú prednú nápravu, navrhnutú konštruktérmi z Audi. Jedná sa o štvorprvkové závesy s veľmi vysokou a robustnou tehlicou (otočným čapom), ktorá umožňuje predným kolesám veľmi presné vedenie jazdného smeru za rôznych jazdných podmienok. Okrem toho sa vyznačuje dobrým polomerom otáčania (raid), taktiež pri zrýchľovaní v zákrute a na nerovnostiach potláča prenosy rázov a nežiaducich síl do riadenia.
Samotná karoséria je od vibrácií chránená uložením nápravy vo zvláštnom ráme a v robustných gumových silentblokoch. Na každej strane ju tvoria štyri ramená (dve hore a dve dole) spolu so štvoricou guľových čapov a gumových silentblokov. Na rozdiel od silentblokov, guľové čapy nejdu samostatne vymeniť.
Na druhej strane, vzadu bol z pohľadu náročnosti konštrukcie použitý presný opak. O vedenie kolies sa stará torzne pružný nosník s dvojicou pozdĺžnych ramien podobne ako napr. v Pole či Golfe IV. Verzie 4Motion mali vzadu už viacprvkový záves.
Jazdné vlastnosti Passata sú naladené predovšetkým na komfort a pohodové zdolávanie tisícok kilometrov. Pri svižnej jazde a prudších zmenách jazdného smeru už vozidlo pôsobí trocha uhúpane a ťažkopádne, obzvlášť s ťažkými šesťvalcami pod kapotou. Rovnako o poznanie horšie zvláda svižné jazdenie po nerovnom povrchu jednoduchá zadná náprava (oproti viacprvkovým konkurentom). V tomto smere si podstatne lepšie vedie verzia 4Motion.
Vrodenú nedotáčavosť sa snaží eliminovať predná lichobežníková náprava s motormi uloženými pozdĺžne pred prednou nápravou. Má však dosť práce (obzvlášť s ťažkými šesťvalcami), a tak to netreba s rýchlym prejazdom zákruty preháňať. Inak sa vám vozidlo „odmení“ nedotáčavým hrnutím po priamke von zo zákruty.
V čom Passat vyniká je smerová stabilita a plavnosť jazdy pri pokojnejšej prevádzke. Vyhovie tak najmä bežným motoristom, ktorí jazdia kľudným tempom po okreskách resp. svižnejším tempom po diaľniciach.
Passat však vyžaduje kvalitne nastavenú geometriu prednej nápravy, v opačnom prípade má predná časť vozidla pri prepružení (jazde po nerovnom povrchu) tendenciu k nestabilite – sa rozhúpať. Okrem štandardného nastavenia (odklonu, zbiehavosti a pod.) je potrebné nastaviť aj tzv. S-krivku, čo je nastavenie zbiehavosti a odklonu kolies aj pri prepružení. Robí sa to pomocou špeciálneho prípravku, ktorým sa nadvihuje resp. znižuje vozidlo ako pri jazde po nerovnom povrchu.
Keďže tlmičová vzpera sa neotáča spolu s kolesami, je riadenie veľmi jemné a komfortné. Taktiež sa do riadenia prenáša minimum nežiadúcich vibrácií a stáčavých momentov. Na dnešné pomery poteší aj obstojná spätná väzba. Pochvalu si zaslúžia taktiež účinné a citlivo pracujúce brzdy.
Pohon 4×4
Passat sa na rozdiel od väčšiny konkurentov predával aj s pohonom všetkých kolies. Od roku 1997 bol ponúkaný rokmi overený systém Syncro, pri ktorom sa zadné kolesá pripájajú až pri preklze predných. Systém teda nie je permanentný pohon 4×4 a aj keď je pomerne spoľahlivý, mnoho motoristov zanedbávalo pravidelnú údržbu alebo spojku nadmerne zaťažovali. Oplatí sa preto na klzkom povrchu vyskúšať fungovaniu viskóznej spojky a záber všetkých štyroch kolies.
Podstatne odolnejší je systém 4Motion, ktorý má Passat od roku 1999. Ten už nepoužíva viskóznu spojku, ale permanentný pohon 4×4 zabezpečovaný medzinápravovým diferenciálom Torsen, používanom aj v Audi. Tento systém nielenže zlepšil trakciu, ale v spolupráci s viacprvkovou nápravou aj citeľne vylepšil jazdné vlastnosti vozidla.
Benzínové motory
Prednosti a nedostatky
dizajn a imidž vozidla |
slabá základná výbava |
dobrá úroveň spracovania karosérie, interiéru a priestorová ponuka |
menej kvalitná povrchová úprava niektorých častí interiéru |
úsporné a spoľahlivé motory 1,9 TDi |
citlivá predná náprava na kvalitné nastavenie geometrie |
jazdne podarený a spoľahlivý 1,8 Turbo |
slabšia obratnosť a značná ťažkopádnosť najmä v spojení s ťažšími motormi |
široká ponuka motorov |
vyššia hlučnosť motorov TDI PD a 2,5 TDi (110 kW) |
dobre odladené riadenie |
turboefekt a problematická spoľahlivosť šesťvalca 2,5 TDI (110 kW) |
komfortné jazdné vlastnosti |
drahé poruchy turbodiesela 2,0 TDI (DPF a pohon vyvažovacích hriadeľov) |
možnosť pohonu oboch náprav |
|
dostupný servis a náhradné diely |
Najčastejšie poruchy
olupujúci sa povrch z niektorých interiérových lastov (držiak dverí, spínače a pod) |
poruchy elektrického ovládania okien, mechaniky stieračov, klimatizácie, ventilátora kúrenia |
poruchy palubnej elektroniky, RJ komfortu, atď |
slepnúce xenónové svetlomety vinou zmatnenia krycích skliel alebo vypálených parabol |
porucha RJ ABS, snímačov, opotrebená volnobežka alternátora |
nižšia životnosť prednej nápravy (do modernizácie, často už opravená a osadená odolnejšími komponentami) |
opotrebované tiahlo predného priečneho stabilizátora (klepanie pri prejazde nerovností) |
opotrebované zadné asymetrické silentbloky ramien (vysoký nájazd) |
prasknutie rozvodového remeňa - poškodenia motora (TDI, zanedbaná údržba) |
opotrebovaný silentblok uloženia zadnej nápravy (väčší km nábeh) |
nefunkčný regulačný ventil turbodúchadla (TDI) |
zatuhnutá regulácia VTG (TDI, okrem 66 kW) |
opotrebované turbodúchadlo prepúšťajúce olej (TDI-PD) |
zanesený EGR ventil - trhavý ťah (TDI-PD) |
nefunkčné podávacie čerpadlo - horšie štartovanie po dlhšom státí (1,9 TDI-PD) |
tečúca vodná pumpa (2,5 V6 TDI a 2,8i V6 30V) |
porucha riadiacej jednotky čerpadla Bosch VP44 (2,5 TDI V6) |
zadieranie vačkových hriadeľov v hlave valcov (2,5 TDI V6) |
chybné zapaľovacie cievky - chod tzv. na menej valcov (väčší km nábeh, častejšie pri 1,8 a 1,8 T) |
porucha lambda sondy, zapaľovacej cievky, resp. škrtiacej klapky (benzín, väčší km nájazd) |
zanášanie sacieho koša olejového čerpadla - nižší tlak oleja v mazacej sústave - horšie mazanie (1,8 T - väčší km nábeh, zanedbávanie výmeny oleja, predlžovania výmenných intervalov) |
popraskané/netesné hadice odsávania kľukovej skrine, sania, podtlakovej regulácie, štrajkujúci prepúšťací ventil turbodúchadla (1,8 T, väčší km nábeh) |
zvýšená spotreba motorového oleja (2,0i, väčší nájazd, nadmerné zaťažovanie-časté vytáčanie ) |
porucha snímača hmotnosti vzduchu (diesel, 1,8, 1,8 Turbo) |
poruchy čerpadla Bosch VP44 (2,5 TDi, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebené vačkové hriadele (častejšie 2,5 TDi 110 kW a staršia verzia 132 kW, menej pri 2,0 TDi a 1,9 TDi) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty (diesel, väčší km nábeh) |
zatuhnutá regulácia turbodúchadla - razantný úbytok výkonu motora počas jazdy a následne po vypnutí a opätovnom naštartovaní dosahuje motor opäť plný výkon (diesel) |
opotrebované turbodúchadlo - vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu (diesel, turbo benzín, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - chrchlanie a zvýšené vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, zvýšená hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nájazd) |
porucha tandemového čerpadla - riedenie oleja s naftou, slabší prietok nafty a podtlak - poruchy ovládania EGR a turba (1,9 TDi) |
opotrebovaný šesťhranný hriadeľ modulu vyvažovacích hriadeľov, následne problémy s mazaním - slabší tlak oleja v mazacom okruhu, následne sa rýchlejšie opotrebuje turbodúchadlo, či vačkové hriadele, postupne môže mazací okruh úplne zlyhať, následkom čoho sa motor môže fatálne poškodiť (2,0 TDi) |
zanesený DPF filtre, resp. porucha systému DPF - slabší výkon, vyššia spotreba, nadmerné riedenie motorového oleja naftou, prípadne prechod do núdzového režimu a svietiaca kontrolka (diesel, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
porucha automatickej prevodovky - nadmerne opotrebované lamely, nefunkčné ovládacie ventily či porucha riadiacej jednotky (väčší km nábeh, zanedbaná údržba - výmena oleja) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,8 20V Turbo (110 kW). Poteší solídnym ťahom, pružnosťou a spoľahlivosťou, taktiež spotreba sa pohybuje v rozumných číslach. 1,9 TDI (66, 81 kW). Veľmi úsporný a spoľahlivý motor, ktorý poteší aj slušnou dynamikou, obzvlášť v silnejšej verzii. Pozor si treba dať hlavne na pravidelnú výmenu rozvodov. 1,9 TDi PD (74 - 96 kW) Oproti starším 1,9 TDi je síce spotreba a hlučnosť o niečo vyššia, taktiež spoľahlivosť sa trošku zhoršila, stále sa ale jedná o dobrý motor, ktorý pri kvalitnej údržbe bez väčších problémov nagúla stovky tisíc kilometrov. |
2,5 TDi V6 24V DOHC (110 kW). Motor má veľký turboefekt, ožívať začína až po prekročení 2000 ot/min a ani spotreba nie je najnižšia, málokedy klesá pod 7 litrov, väčšinou však osciluje okolo 9 litrov. Naviac motor značne zaťažuje prednú časť vozidla, čo negatívne vplýva na životnosť nápravy a jazdné vlastnosti. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 | 1595 ccm | AHL,ADP,ANA,ARM | 74 kW |
1.6 | 1595 ccm | ALZ | 75 kW |
1.8 | 1781 ccm | ADR,APT,ARG | 92 kW |
1.8 Syncro/4motion | 1781 ccm | ADR,APT,ARG | 92 kW |
1.8 T | 1781 ccm | AEB,ANB,APU | 110 kW |
1.8 T 20V | 1781 ccm | AWT,AWL | 110 kW |
2.0 | 1984 ccm | AZM,BFF | 85 kW |
2.0 | 1984 ccm | ASU,AUZ | 88 kW |
2.0 | 1984 ccm | ALT | 96 kW |
2.0 4motion | 1984 ccm | AZM | 85 kW |
2.0 4motion | 1984 ccm | ASU,AUZ | 88 kW |
2.3 V5 | 2324 ccm | AZX | 125 kW |
2.3 V5 4motion | 2324 ccm | AZX | 125 kW |
2.3 VR5 | 2324 ccm | AGZ | 110 kW |
2.3 VR5 | 2324 ccm | AZX | 125 kW |
2.3 VR5 4motion | 2324 ccm | AZX | 125 kW |
2.3 VR5 Syncro/4motion | 2324 ccm | AGZ | 110 kW |
2.8 4motion | 2771 ccm | AMX,ATQ | 142 kW |
2.8 V6 | 2771 ccm | ACK,APR,AHA | 142 kW |
2.8 V6 Syncro/4motion | 2771 ccm | ACK,APR,AQD,ALG,AHA | 142 kW |
4.0 W8 4motion | 3999 ccm | BDN | 202 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.9 TDI | 1896 ccm | AHU,AHH | 66 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AVB | 74 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AFN,AVG | 81 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AJM,ATJ | 85 kW |
1.9 TDI | 1896 ccm | AVF,AWX | 96 kW |
1.9 TDI 4motion | 1896 ccm | ATJ | 85 kW |
1.9 TDI 4motion | 1896 ccm | AVF | 96 kW |
1.9 TDI Syncro/4motion | 1896 ccm | AFN,AVG | 81 kW |
2.0 TDI | 1968 ccm | BGW | 100 kW |
2.5 TDI | 2496 ccm | AKN,AFB | 110 kW |
2.5 TDI | 2496 ccm | BDG | 120 kW |
2.5 TDI 4motion | 2496 ccm | AKN,AFB | 110 kW |
2.5 TDI 4motion | 2496 ccm | BAU,BDH | 132 kW |
2.5 TDI Syncro/4motion | 2496 ccm | AKN,AFB | 110 kW |
53 komentárov
jozef kučera
mam volksvagen passat vaeiant 2.5 TDI V6 pri vysokych otačkach nechce poriadne potiahnut a klesaju otačky a potom za sekundu sa vratia poradi mi niekto inak 100 percent komfort pohodlie a kvalita drobne zavady ale tato mi neda spat
paul70
skus vycistit vahu vzduchu….
marek
zdravim ja mam ties ten isty problem zistili ste nieco a vaha to nie je vymenil som ju a stale to robi
Marek
Mam Volkswagen Passat B5 Variant 1,9tdi najazdil som s nim cca 14000 km nemal som s nim ziadne problemi .S mojej strany max spokojnost je pohodlny a hlavne usporny 4,3l na na 100km
Jenda
To jezdíte jenom z kopce že?
paul70
no jo ked nemas tazku nohu ta da sa…..
joyo
no ja maM SPOTREBU 3,8l na 100km ale ked mu pridam tak aj 6 l
lukas
mam passat b5 1.9TDI ,celkovo km ma 255 000za 4roky som snim najazdil 110 000 km a som max.spokojny s uspornym a aj v dnesnej dobe silnym motorom TDI.akurat tu prednu napravu som 2krat menil co je jeho velke minus oproti oktavii atd.ventilator kurenia us potrebuje servis aj klasicka chyba systemu na otvaranie okien ,,prasknutie lanka,,
Martin
Passat neporovnávaj s octaviou, octavia je vlastne to isté ako golf (podvozok). Passat sa dá porovnať so škoda superb alebo audi A6. A6 mala takú istú nápravu ako passat ale superb mal v tej dobe oceľovú, tá bola síce odolnejšia ale prejazd po menších jamách a celkovo komfort to je niekde uplne inde…
Martin
Len chcem doplniť, k tej náprave, škoda superb mala aj hliníkovú ako passat ale keď sa tá pôvodná zničila, bolo možné dať aj oceľovú, no v passate je hliníková vždy ako aj v A6-tke
martin
mam wolksvagen pasat 1.9tdi a ide mi z neho cierny dm vie mi niekdo poradit
jano
mam vw passaat 1,9TDI 4×4 r.v.2003. Najazdených 210.000 km. Výmena vačkového hriadeľa, výmena hlavy. Stále zle štartuje hlavne, keď dlhšie stojí a jeho max. rýchlosť dosiahne už „len“ 195 Km/hod. vie niekto poradiť prečo zle štartuje a znížil sa výkon? Podávacie čerpadlo je v poriadku a diagnostika nič nevykazuje.
paul70
mam passat 1.8t zatia nic vazne spolahlivy robim snim francuzsko a sk ziadne zavady max spokojny len zaseknute zadne prave dvere neidu otvorit prosim o radu,dakujem…
Marek
mam passata 1,9tdi 66kw kupil som ho z nemecka plna vybava ,mam ho dva roky som s nim velmi spokojni,dobra spotreba,spolahlivy nemam s nim problemi,do servisu som dal cca 300e
julo
autor tohto článku má v passatoch taký mix že koniec napr 2,8 nieje VR6 ale V6, a syncro nemá pripojitelnú zadnú nápravu ale stály pohom 4*4, atd atd
Anonym
semi-independent torsion beam for front-wheel-drive models or a fully independent suspension on the 4motion 4WD models. 4WD was introduced in 1997 as an option for the 1.8, 2.8 V6, 1.9 TDI and 2.5 V6 TDI engines, using a second-generation Torsen T-2 based 4WD system to minimise loss of traction. Jasné, nie? stály pohon – nemá obdobu doposial vo voľných diferenciálnych pohonoch!
Majo
Autor mix nemá ale máš ho ty a poriadny. Synchro nebolo typické permanentné 4×4 ale až 4 motion, synchro sa pripájalo pomocou medzi nápr. spojky a 4 motion bol permanentý pohon cez diferenciál torsen a 2,8 je VR6. VR6 znamená, že motor je tiež do V ale valce zvierajú malý uhol, tak preto to R. Skôr ako napíšeš nejakú tupinu si over fakty. A nepíše sa synchro ale synchro, atď. Bože, vidím, že internet sa umôžňuje vyjadriť aj úplným hlupákom, ktorý len zavádzajú ostatných.
joklo
mam passat b5 kombi 1998 1.9TDI AFN nabehanych ma 320 000km a som max.spokojny s komfortom jazdy a uspornym dost silnym motorom palubny ukazuje priemer 4.5l ale realne je tak o 1l viac.Prednu napravu som za 3 roky 2krat menil (dost smutne), zadny stierac sa zasekaval, zamok od sofera vylamany, central funguje bezchybne ale kluc skratuje bateriu a vybijal ju. olej spod vane jemne presakuje, termostat vymeneny, problem z indikaciou teploty vody rucicka raz ukazuje inokedy nie ale po pripojeni na pc vykazuje krasnych 89C. Zadne kufrove dvere zacali hrdzaviet okolo okna ale jazdilo sa na nom v irsku kde prsi 300 dni do roka a nikdy nebol garazovany. vymena bola problematicka pretoze som zohnal iba dvere z b5.5 rocniku 2000. dvere pasuju ale mal som problemy zo zamkom a jeho elektronikou, potrebne male upravy. ovladanie spetneho zrkadla zo strany spolujazca nefunguje ale na chybe su zase irske uzke cesty 🙂
Celkovy dojem a moja spokojnost je velmi velka, komfort jazdy stoji zato…priestrannost 100bodov. Mam 184 cm a 115kg a vzdy som mal dost miesta. pri maximalnom nastaveni sedacky sofera ma v nom skoro nevidno. po sklopeni sedaciek sa v nom 2 dospely ludia vyspia a 2m skrinu som do neho vopchal bez problemov… mozno sa zda ze s nim bolo vela problemov ale na jeho vek a hlavne nabehane kilometre je to zanedbatelne… minus davam prednemu zaveseniu kolies ale na jeho obranu pozor na kvalitu nahradnych dielov, nie vzdy na tych lacnejsich usetrite. odporucam orginalne zavesenie ,,Made in Germany,, mam s nim dobre skusenosti…Motor nema chybu ale zaklad je nezanedbat servis.Voda,olej a filtre je podstava…
Fliper
Zdravim,chcem sa vas opytat ci je 1,8T dobra volba,je to lepsie ako nejaky diesel?Dakujem
roman
mozetemi poreadit mam wv passat 1,9 naftak 2005 rok viroby stale misvieti ,abs ale brzdi mi funguju normalne comam robit v servise nevedia zitit zavadu lebo pocitac nic nenajde dakujem za rady
Mato
Ja som mal to iste, mal som preseknuty kablik na naprave medzi brzdicom a tlmicom…zistil som ked som menil platnicky. Spajkoval dohromady a bolo po probleme.
peter
Zdravím, pokial svieti kontrolka ABS. Tak je chyba v système to znamená , že brzdy brzdia ale bez funkcie abs. Vozidlo pri brzdení zablokuje kolesá a veľmi rýchlo sa dostane do šmyku. Na 100% je tam chyba u tohto modelu vedela odchádzať rj.abs, peter
Anonym
prečistiť senzor avšak alebo vymenit mal som to iste
robert
Zdravim mam pasata b5 variant 2.8v6 syncro na cng len nikde nemozem zohnat na auto prepojku s talianskej na slovensku musim tankovat len ked je niekto na benzinke ktory tu koncovku ma…nasiel som ju na CZ strankach len doprava trva dlho viac nez tyzden a potrebujem to co najskor neviete mi poradit? dakujem
Peťo
Objednať z CZ a týždeň jazdiť na benzín….
Bea
Prosím o radu…kupila som ojazdený passat B5 combi, 1,9 TDI, 2004. Vyzerá celkom slušne, dovezené z Talianska, ale teraz som zistila, že kapota je zle nastavená, na pravej strane dole je skoro až pri blatníku…dá sa to nejako nastaviť?prečo to nesedí?
M.
Milá Bea, nechcem ti brať ilúzie, ale auto je zrejme nejaká zlátanina. Kapota totiž nemá čo nesedieť. Stáva sa to hlavne v prípadoch, ak bolo auto značne búrané a buď sa oprava spravila nekvalitne alebo už proste nejdú diely zlícovať z dôvodu veľkej búračky. Zavolaj si pre istotu poriadneho mechanika nech sa na auto dôkladne pozrie, inak ťa môže kúpa zakramensky mrzieť.
jony
Zdravim mam passat 2002 96kw svieti mi stale airbeck vie niekdo poradit .diki za radu
Anonym
skús dať na pc a dozvieš sa, že po havárii sa nevkladajú odpory (rezistory) namiesto RJ airbagu.
peter
DIAGNOSTIKA !
miro
menel som vstrekovacie cerpadlo na passate 1,9 81kw r.v.97 a pise mi tam chybu ze elektricke pridavanie plynu chem sa opitat co mam stim robit nechce to ani nastartovat
jj
myslím, že by si mal najskôr absolvovať 5-ty ročník ZŠ, Slovenčinu a potom si prečítať v návode na obsluhu, ako, príp. či vôbec sa dá amatérsky opraviť taká závada.
Anonym
ako vymenim zamok prednych dveri na volkswagen passat b5 moze niekto poradit
Majo
Vie mi niekto poradit ze preco ked si na zadne sedadla sadnu tri osoby ,začne svietit kontrolka zlty trojuholnik s vykričnikom.Aj pri stati auta
Filip
Ahojte,chcel by som vasu radu,neviem sa rozhodnut mädzi passatom 1.9 tdi 96kw alebo peugeot 607 2.2 hdi 98kw. za kazdu radu dakujem.
Anonym
Jednoznačne Passat 😉
Cvanco
Passat ale ber 1.9TDI PD 77kw bez DPF tie boli najlepsie.
Anonym
Mam b5 2005, pridavám plyn a auto nejde a pozdejsie si samo prida plyn a ide čierny dym z vyfuku
Feroz
Zdravim, mam otazku na autora pripadne znalcov. V texte uvedene nastavenie geometrie a S krivky som nenasiel zatial v ponuke ziadneho servisu ponukajuceho najmodernejsie 3d geometrie. V mojom 3bg 4motion mam pri max vytoceni volantu a pohybe zvuk drenia od prednych kolies. V servise nenasli na naprave nic co by to mohlo sposobovat. Nasli zodrany plastovy podbeh na lavej strane. Vdaka
MJ
S-krivka znamená tzv. krivka zbiehavosti pri prepružení. Štvorramenná predná náprava koncernu Audi-Volkswagen je konštruovaná tak, že pri prepružení dochádza aj k zmene zbiehavosti. Práve táto zmena zbiehavosti pri stlačení či roztiahnutí pružiny, sa označuje krivka zbiehavosti. Zbiehavosť sa nemení iba pri prepružení kolies ale aj pri akcelerácii, brzdení a tiež pri prejazde zákrutou. Krivka zbiehavosti je teda závislá od hodnoty zbiehavosti v normálnej / menovitej polohe vozidla a tiež od hodnoty zbiehavosti v presne definovanom bode, kedy je karoséria o určitú výšku nadvihnutá tzv. prepérovaná. Popisovaná krivka zbiehavosti sa nastavuje zmenou výškovej polohy spojovacích tyčí.
Ak sa nedobre nastaví krivka zbiehavosti, vozidlo môže hošie držať jazdnú stopu pri prejazde nerovnej vozovky, akcelerácii či brzdení. Pri prejazde zákrutou je zase vozidlo viac náchylné na nedotáčavoť či v extrémnych prípadoch aj pretáčavosť. Vaša chyba nebude mať s nastavením S-krivky zrejme nič spoločné. A ešte poznámka, ak servis nevie čo je S-krivka, teda krivka zbiehavosti, je mu aj najmodernejšia geometria k ničomu.
Karol
Dobrý deň. Potreboval by som poradiť,mám passat b5,5 a pri studenom štarte mi auto dymi modrým dymom. Vymenil som zdvíhatka,premenil trysky a dal aj nové gufera na vstreky. Rozvod je čerstvo meneny dobre nastavený no aj tak dymi pri studenom štarte. Prosím vie mi niekto povedať možnú príčiny alebo aspoň napovedat. Ďakujem
M
a čo turbo? neprepúšťa olej? pozri do sania alebo do výfukovej strany, potom by som ešte skúsil žhaviče v akom sú stave.
mino
Zdravim, co tem 4.0 w8? Nakolko sa robil iba chvilu a do zopar passatov je mozne hovorit o dobrej spolahlivosti? Mal by som o kupu tohto motora vazny zaujem, len neviem ako je to a tou spolahlivostou pri nom
Mm
Spoľahlivý vraj je, no neviem či na tomto motore niekto nakrútil viac ako 200 000 km teda výrazná odolnosť sa veľmi pri tomto motore asi nemala šancu prejavit. Ale nezabúdaj, že kto má takýto motor tak zrovna brzdou premávky nie je…
mmmmm
Zdravím Mám passat rv 200nb5 v6 odzaciatku nemá ťah, AS pokým sa rozbehne nevie mi dakto poradiť ani servis nevie prosím O radu keď mal taký problém skratka na jednotke nemá ťah pokým sa rozbehne, ale na spiatočku má dobrý výkon,,
Juraj
Potrebujem pomôcť nastal mi skrat vo svetle vo vnútri auta a teraz mi nejdu svetlá vo vnútri auta a sťahovanie okien
Juraj
Mam volkswagen passat 1.9 4×4 81kw 2000
Albert Chúťka
Mal som podobnú poruchu,ktorá sa prejavovala zvyšovaním otáčok a menším výkonom.Závada bola v omedzovači otáčok turba rozpadnutá membrána,po jeho výmene bola závada odstránená. Šťasnú cestu prajem bez nehôd! Kontakt 0907 297 290 Albert Chúťka,Prievidza.
Cvanco
Passat B5.5 najlepsi Passat vsetkych cias. Dizajn, kvalita spracovania, legendarne motory jedna basen. 500tis tieto auta davali ako nic v Nemecku, nasledne sa stocili na 200tis doviezli na Slovensko a tu nagulali dalsich 200tis a vela jazdi dodnes. Ziadne DPF, ziadna mocovina, ziadne adblue, poctiva nafta ktora taha odspodu. Kupujte kym jesto, lebo tieto nove Passaty co vas nutia kazdit kolo dediny len aby vam dokoncila regeneracia filtra to je vysmech techniky, to je pre manazerov z Bratislavy nie pre normalnych ludi …
Jan
Hi passat 5.5 ale z akým motorom diesel?
96kw, 74kw, 66kw,??????
Aký model je spoľahlivý elektrika, štarty studené, atď vďaka ti za odp….
Jan
A aký rok výroby?
LukášB55
Mám Passat 2.3 V5 4motion 125kw AZX cca každých 200-300km mi pípa nízky tlak oleja vypni motor. Moc na tom nechcem jazdiť aj keď asi 3000km som už na tom tak prešiel, neviem či to bude vadné olejové čerpadlo plný sací kôš alebo len snímač. Nerobí to žiadne divné zvuky ani to nestráca výkon, čiže to nemám ako zistiť. Vaňu sa mi moc nechce dávať dole keďže musí ísť von predná náprava
LukášB55
A zabudol som dodať, ten tlak bliká cca 3 sekundy a hneď zhasne