New Beetle nebol výrazným úspechom. Teda nie až takým, ako Volkswagen plánoval. Toto by mohlo byť iné. Auto na štýl pôvodného Transportera T1.
Koncept bol pomenovaný Bulli. Popri Caddy, Tourane, Sharane a Caravelle má potenciál stať sa piatym modelom VW na prepravu viac ako 5 osôb. Bulli v konceptovej verzii nemá klasický spaľovací motor. Je to čisto elektrické auto. Elektromotor disponuje výkonom 85kW. Energia je uložená v batériach typu Li-Ion s kapacitou 40kWh. Toto vraj postačuje na dojazd 300 kilometrov. No neviem. Aj na testovanom Crafteri VW uvádzal priemernú spotrebu okolo 11 litrov na sto. Takže reálne sa môžeme dostať na dvesto kilometrov. To ale tiež nie je zlé. Maximálna rýchlosť je 140 km/h, čím koncept pôvodný T1 rozhodne prekonáva míľovým krokmi. Rovnako to platí aj pre zrýchlenie z 0 na sto za 11,4 sekundy. Veľkosťou s rozmermi 3,99 metra dĺžka, 1,75 šírka a 1,7 výška je kratší, nižší a širší ako T1.
Interiér sa nesie v duchu T1 z päťdesiatych rokov. Jednoduché, ľahko umývateľné. Odvezie 6 ľudí na dvoch laviciach plus ostane ešte 370 litrov kufra. Centrom prístrojovej dosky je iPad. Applizácia sveta pokračuje… Aké bude auto v praxi? VW udáva, že nabitie špeciálne navrhnutej batérie na elektrických dobíjacích staniciach by malo trvať asi hodinu. Takže si predstavme, že ideme z Bratislavy na festival Glastonbury. 1750 kilometrov znamená dobíjanie každých približne 150 kilometrov, pretože diaľničné tempo asi bude chcieť viac energie ako šuchtanie sa 70-80 po okreskách. To je 12 zastávok na nabíjanie, čiže 12 hodín čakania na nabitie. Keď zobrieme do úvahy, že bežný Touran 1.6 TDI ponúkajúci porovnateľný výkon, dokáže prejsť cca 800 kilmetrov na nádrž a tankovanie trvá 5 minút, tak sa časová výhoda nových batérii stráca. Je jasné, že Rolls Royce Phantom Experimental Electric by sa nabíjal až 8 hodín, ale ten sa asi na festivaly nehodí. Tajný trik je benzínový generátor v kufri, pre prípad núdze a nedostatku elektrických dobíjacích staníc.
Čo je na koncepte zaujímavé? To, že elektrický pohon by sa dal nahradiť hybridným. Tiež použitie 1.6 TDI alebo 1.2 TSI nie je veľký problém. Ako teda? Ideálne pre súčasnosť 1.2 TSI, manuál a bez batérii s hmotnosťou cca 1200kg.
Jeden komentár
Peter Vrba
„Applizácia“ je veľmi dobrá vec prospešná pre všetkých. Automobilový výrobcovia nemusia riešiť tvorbu dotykového displeja, jeho systému a vôbec celého hardwaru. Stačí iba vytvoriť uchytenie a natiahnúť kábel. Potom jednoducho použijú už hotový produkt, ktorý je ako stvorený na implementáciu do auta. Tiež nemusia riešiť ani navigačný systém, multimediálny systém, … Všetko už je hotové a krásne to funguje. Okrem toho majú aj zábavu pre deti, ktoré chcú pozerať filmy, alebo sa hrať, k čomu slúži obrovské množstvo aplikácií. Automobilka je rada, že toto nemusí riešiť, zákazníci sú radi, že majú všetko kvalitné a Apple je rád, že pomohol 🙂