História značky Volvo siaha do dôb po prvej svetovej vojne, kedy sa manažér firmy SKF Assar Gabrielsson spolu s kolegom inžinierom Gustavom Larssonom rozhodli vyrábať vozidlá určené pre drsné podmienky švédskej prírody. Po namáhavých obdobiach konštrukcií a príprav v roku 1927 sa dočkali a po prvý krát zišiel z továrne SKF vo švédskom Lundly prvý automobil Volvo. Svoju šikovnosť a obratnosť využili aj v 30-tych rokoch keď prišla kríza a ani tá ich neodradila od svedomitej práce.
Počas druhej svetovej vojny získalo Volvo veľmi lukratívny kontrakt ako hlavný dodávateľ švédskej armády. V roku 1953 zišiel z liniek model Titan, ktorým sa Volvo preslávilo a dostalo do povedomia verejnosti. Týmto modelom sa stali jedným z najznámejších výrobcov kamiónov v Európe. V tej dobe predstavili aj novinku, sklápaciu kabínu, pre rýchlejšiu a efektívnejšiu opravu motora.
Šesťdesiate roky boli v réžií vývoju nových vylepšení. Po dlhej namáhavej práci sa v roku 1965 dostavilo prvé ovocie. Ich nové turbomotory prekvapili všetkých, aj tých najväčších skeptikov, keď im padla sánka pri pohľade na tento agregát. O popularite automobilov svedčí aj fakt, že v rozmädzí rokov 1977 – 1983 predali viac ako 139 tisíc kusov veľmi úspešného modelu F12.
Volvo razilo teóriu čo najväčšieho uspokojenia komfortu, pohodlia šoférov a tomu podvolilo celú stratégiu a výrobu. Do kabíny sa razom dostali veci ako sú napríklad chladnička, klimatizácia, ba dokonca aj televízia.
Ako sa hovorí, s jedlom rastie chuť, tak to platilo aj pri Volve. Vďaka veľkému úspechu a popularite automobilov, sa neskôr firma rozhodla expandovať aj na zahraničné trhy. Volvo kúpilo známeho amerického producenta kamiónov firmu White a neskôr dokonca aj GMC. Firma nezaháľala ani pri vývoji nových produktov. Koncom osemdesiatych rokov sa objavili ďalšie dva modely F88 a F89. Týmito modelmi si značka upevnila svoje postavenie na trhu a získala ďalšie prostriedky na expanziu. Po etablovaní sa na americkom trhu tentokrát skúšali šťastie na opačnej strene zemegule v Austrálií, neskôr v Južnej Amerike, Kanade a dokonca aj Indií. Len pre predstavu v Austrálií jazdia v známych súpravách takzvaných cestných vlakoch – Roadtrains.
Na európskom kontinente sa automobilke tiež darilo. Skúpila francúzsku automobilku Renault trucks, a tak sa stala po Mercedese druhým najväčším výrobcom nákladných automobilov na svete.
Volvo získalo najrôznejšie prestížne ocenenia a patrí dnes k absolútnej špičke segmentu. Dnešný výrobný program zahŕňa všetky kategórie nákladných automobilov, od najmenších s označením FL , cez FE, FM a nakoniec FH, čo predstavujú najväčšie kamióny.
Jeden komentár
Petr Horvát
Ahoj,na V50 se mi stává,že se rozezní signál,že nejsem připoutaný.Přitom pas je zapnutý.Děkuji za odpovědi,Petr