Predná časť pri S40 a V50 je až po A-stĺpik takmer totožná a líši sa len v detailoch. Konkrétne mriežka s charakteristickou firemnou diagonálou má zvislé chrómované rebrá (V50), namiesto horizontálneho rebrovania (S40). Taktiež sa oba modely líšia aj tvarom hmlových svetlometov, ktoré sú u V50 obdĺžnikové. Zvyšok vozidla je už samozrejme prispôsobený zvlášť každej karosárskej verzii a najmä kombi so svojimi stojatými a vysoko umiestnenými zadnými svetlami jasne odkazuje na časy modelu 850 zo začiatku deväťdesiatych rokov.
Každý kto si potrpí na kvalitné materiály a tiež dielenské spracovanie na vysokej úrovni, príde si v prípade S40/V50 na svoje. Použité materiály sú odolné, príjemné na dotyk a napríklad drevo stredového panelu je naozaj drevo, konkrétne severský dub. Vyznávačov kvalitnej hudby poteší dobré originál audio. Rovnako si zaslúžia pochvalu aj sedadlá za ponúkané pohodlie, škoda iba priemerného bočného vedenia. Špecialitou Volva sú integrované detské sedačky v zadnej lavici. Výbava býva obyčajne pomerne bohatá, škoda trochu horšej ergonómie ovládania prvkov výbavy. Na stredovom paneli je až príliš veľa drobných tlačidiel, a tak ovládanie klimatizácie a autorádia chce trocha cviku. Konkrétne ovládanie klimatizácie je dosť blízko radiacej páke, takže pri zaradených stupňoch 1, 3 a 5 je pomerne obtiažne prístupné. Tiež ovládanie palubného počítača je trochu nezvykle umiestnené na združenej ľavej páčke a ovláda sa otočným ovládačom.
Modely S40/V50 jednoznačne ťahali za kratší koniec pri vnútornom priestore. V prednej časti vozidla je ho celkom dostatok, vzadu je to podstatne horšie. Ak vpredu sedí niekto urastenejší, tak vzadu ostane dostatok miesta len pre menšie osoby či skôr deti. Okrem skromného priestoru na nohy by sa nejaký ten centimeter zišiel aj v priečnom smere a nad hlavou. Vzhľadom na veľkosť vozidla nenadchne svojim objemom ani kufor, ktorý ma 405 l – v prípade verzie sedan a 415 l – vo verzii kombi. Naviac je pri sedane jeho otvor dosť úzky a pre obe verzie platí aj dosť malá hĺbka kufra. Z hľadiska variability aspoň potešia asymetricky delené operadlá zadných sedadiel, ktoré po sklopení vytvoria rovnú podlahu. Mnohým motoristom prekáža aj málo odkladacích priestorov v kabíne vozidla. Niečo málo sa dá umiestniť do držiakov nápojov pozdĺž páky ručnej brzdy či do tenkej priehlbiny v stredovom paneli. Veľmi slabé sú však kapsy v predných dverách a vzadu dokonca úplne chýbajú.
Jazdné vlastnosti S40/V50 sú na vysokej úrovni a konštruktérom sa veľmi dobre podarilo skĺbiť komfort s dobrým držaním stopy aj pri športovej jazde. Oproti Focusu druhej generácie, z ktorého podvozok technicky vychádza, je Volvo naladené o niečo plavnejšie – lepší komfort pri prejazde nerovnosťami, podobne je na tom aj elektrohydraulický posilňovač, ktorý je nastavený na viac komfortnejšie používanie. Neznamená to, že by riadenie stratilo citlivosť alebo slušný kontakt s vozovkou, iba jeho posilňovací účinok je o niečo intenzívnejší ako vo Focuse. Vpredu je náprava koncepcie McPherson oproti Focusu mierne odlišná, zhodné sú len spodné ramená a nápravnica je tvarovaná odlišne. Vzadu je použité zhodné viacprvkové zavesenie kolies nazývané ControlBlade.
Prednosti a nedostatky
nízka spotreba 1,6 D |
chýbajúci šiesty prevodový stupeň (1,6D a benzínové štvorvalce) |
stále elegantný dizajn |
menej odkladacích priestorov |
jazdné vlastnosti a komfort |
menšie vonkajšie spätné zrkadlá |
kvalitné materiály a dielenské spracovanie |
v niektorých prípadoch horšia ergonómia ovládania |
komfortné sedadlá |
vyššia spotreba benzínových päťvalcov |
zvuk benzínových päťvalcov |
pomerne úzky interiér a menej miesta na zadných sedadlách |
vzhľadom na rozmery vozidla menší kufor |
Najčastejšie poruchy
občas poruchy elektroniky |
zriedka poruchy riadiacej jednotky alebo štartéra |
opotrebované ložiská kolies - hučanie (väčší km nábeh) |
klopajúce tiahla-tyčky stabilizátora prednej nápravy pri prejazde nerovností (väčší km nábeh) |
kratšia životnosť brzdových kotúčov a platničiek |
občas chybný ventil odvetrávania kľukovej skrine - vyššia spotreba oleja (benzínové päťvalce) |
nefunkčný EGR ventil (1,6 D a 2,0 D) |
opotrebované turbodúchadlo (diesel, najčastejšie starší 1,6 D 80 kW) |
netesnosť okolo usadenia vstrekovačov (1,6 D, najmä 2004-2006) |
porucha lambda sondy (benzín, väčší km nábeh) |
nefunkčný merač hmotnosti nasávaného vzduchu - slabší ťah a vyššia spotreba (benzín aj diesel) |
cvakajúci mechanizmus variabilného časovania ventilov (benzín) |
občas zlyhávajúce SCV ventily čerpadla - nejde naštartovať (2,0 D) |
porucha regulácie turbodúchadla, chybný solenoidový ventil ovládajúci podtlakový aktuátor turba - vozidlo má pri akcelerácii šklbavý ťah (diesel D5) |
nadmerne opotrebované-netesné vstrekovače - problematické štartovanie, hlučný a nepravidelný chod, nafta tečie prepadom a čerpadlo nezvláda vytvoriť v zásobníku dostatočný tlak (diesel, väčší km nábeh) |
občas prasknuté hadice turbodúchadla - strata výkonu |
občas problémy s palivovým systémom - potreba vymeniť palivový filter, poprípade vyčistiť odvetrania palivovej nádrže (diesel) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, vyšší km nájazd) |
poruchy ovládania swirl klapiek (2,4 D, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 D. Radový dieselový štvorvalec s priamym vstrekovaním common rail a šestnástimi ventilmi. Dvojliter je dlhodobo preverený v rôznych modeloch koncernu PSA a Ford. Aj v prípade Vollva S40/V50 vykazuje dobrú dynamiku, spoľahlivosť a životnosť pri rozumnej spotrebe. |
Žiadny z motorov nie je vyslovené zlý. V prípade silných T5 a D5 treba upozorniť na fakt, že napriek vysokému výkonu sú aj pomerne ťažké, a tak sa skôr hodia na diaľničné jazdy ako na vymetanie úzkych a kľukatých okresiek. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 | 1596 ccm | B 4164 S3 | 74 kW |
1.8 | 1798 ccm | B 4184 S11 | 92 kW |
1.8 FlexFuel | 1798 ccm | B 4184 S8 | 92 kW |
2.0 | 1999 ccm | B 4204 S3 | 107 kW |
2.0 F | 1999 ccm | B 4204 S4 | 107 kW |
2.4 | 2435 ccm | B 5244 S5 | 103 kW |
2.4 | 2435 ccm | B 5244 S4 | 125 kW |
T5 | 2521 ccm | B 5254 T3 | 162 kW |
T5 | 2521 ccm | B 5254 T7 | 169 kW |
T5 AWD | 2521 ccm | B 5254 T3 | 162 kW |
T5 AWD | 2521 ccm | B 5254 T7 | 169 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.6 D | 1560 ccm | D 4164 T | 81 kW |
1.6 D2 | 1560 ccm | D 4162 T | 84 kW |
D3 | 1984 ccm | D 5204 T5 | 110 kW |
D4 | 1984 ccm | D 5204 T | 130 kW |
2.0 D | 1998 ccm | D 4204 T | 100 kW |
2.4 D5 | 2400 ccm | D 5244 T8,D 5244 T13 | 132 kW |
15 komentárov
ondro
určite by som nedal ako mínus „väčšie množstvo a horšia orientácia v tlačidlách na stredovom paneli“
Na Volve V50 ma zaujal hlavne jednoduchý a zrozumiteľný stredový panel. Tlačidiel je tam minimum.
Ak to porovnám napríklad s Audy A4, kde je tých tlačidiel väčšie množstvo(zbytočne lebo časť tlačidiel nebudete asi nikdy používať) a bez manuálu nemáte šancu zvládnuť ich obsluhu. O ergonómii u Audi ani nehovorím.
U Volva sú ako hlavné ovládacie prvky použité 4 otočné „analógové“ ovládače, ktoré sú lepšou voľbou ako klasické dvojtlačidlové riešenie. Ak nerátam tlačidlá predvolieb rádia, tak nám nám tam ostali tlačidlá ovládania ventilácie a nastavenia palubného počítača.
Na ovládanie palubného počítača na ľavej páčke som si nemal problém zvyknúť. Odporúčam tempomat a ovládanie rádia na volante.
Chválim výborné diaľkové svetlá a ostrekovače predného skla. Ostrekovače a stierače sú najlpešie aké som kedy kde zažil. Rozprášia vodu jemne na celú plochu skla a stierače krásne umyjú sklo. Spotrebuje sa pri tom oveľa menej vody ako pri iných autách. Zdá sa to blbosť ale nedám na to dopustiť.
Ďalej jednoduchú výmenu žiaroviek v predných svetlách, kvalitné dielenské spracovanie a rôzne vychytávky ako odkladací priestor na dáždniky v kryte batožinového priestora. Výborná vec, nemáte problém kam s mokrým dáždnikom. Volvo sa s detailami vyhralo.
Súhlasím, že trochu menej miesta na zadných sedadlách. Ak by malo viacej miesta na zadných sedadlách, tak tomu autu nemám, čo vyčítať. Jedine ak hodinovú sadzbu vo Volvo servise.
Súhlas s motorom 1.6D, kultivovaný chod, dostatočný výkon a nízka spotreba na tak tažké auto.
Trexo
Mne práve tie prťavé tlačítka na stredovej konzole maličko prekážajú. Mám väčšie ruky a pár krát sa mi stalo že som netrafil, je ich dosť a dosť blízko seba. Ja to vidím tak.
ondro
je to dosť aj vec vkusu ale hlavne žiadne auto nemá a nebude mať dobré ovládanie tlačidiel na stredovej konzole preto lebo všetko mimo zorného poľa vodiča sa zle za jazdy ovláda. Preto by som to nedával za mínus, lebo potom by to muselo byť u všetkých áut ako mínus.
Ideál to určite nieje. Z môjho pohľadu jemný nad priemer, čo sa týka ovládania a výborné, čo sa týka dizajnu.
Ivan
ja mám 1,6 HDI a som spokojný, super auto, mám najazdené 143000km, zatiaľ ma spomínané problémy obchádzajú, naftu dávam prémiovú a dávam aditíva VIF, zotrvačník, turbo, vstrekovače zatiaľ OK
s
ja mam tiez 1.6D 98000km. Som tiez spokojny aj napriek tomu, ze uz mam za sebou vymenu turba a prave teraz mi menia filter pevnych casti.
Turbo znicil nizky prietok oleja(nedostatocne mazanie turba) a az po druhom znicenom turbe na to prisli. Pred vyemnou bol prietok oleja v turbe necele 3 dcl (minimum je 5dcl). Po „preplachnuti“ a vymene casti potrubia prietok 8dcl. Tejto zavade ma pomahat nie idealna konstrukcia daneho motora, kde blizko olejoveho potrubia je vyfukove potrubie, ktore svojou vysokou teplotou pomaha karbonizacii(tyka sa to vsetkych motorov z produkcie PSA).
Zajtra budem mat za sebou vymenu dvoch najhaklivejsich casti dieslovych motorov. Dufam, ze to bude na dlhsiu dobu vsetko. Okrem toho sa ziadne ine zavady sa nevyskytli a nic okrem filtrov a oleja sa nemenilo.
Marcel
Dobry den
Chcem sa vas opytat aky mate nazor na V50 2.4 D5 a ci su nejak poruchove?Chcem kupit volvo S40 alebo V50 ale neviem aky obsah motora by bol najlepsi.Vopred dakujem za info!
Bodo
Ak najazdíte menej ako 15 000 rocne tak 1,8 alebo 2,0 benzin. spolahlive skoro bezudrzbove motory, ak najazdite viac tak 2,0D
Jaroslav
Ja mam S40 1,6benzin,co sa tyka interieru tak je to parada a rovnako aj vzhlad z vonka…Len som to kupil s plynom a jeden valec je uz uplne bez tlakov a jeden straca tlaky a vo Volvo servise mi nevedia povedat ci tam je PSA motor,alebo Ford motor a nevedia mi ani poradit,ci kupit druhy motor,alebo sa stym pohrat a opravit ho aby mali valce opät tlaky….Inac som spokojny,len keby tie 1,6benzin motory viac vydrzali…
s
Citujem „Trocha komplikovaná je výmena nefunkčnej žiarovky predného svetlometu.“
Mne zase pripada vymena nefunkcnej ziarovky praveze jednoduchsia.
Vytiahnem zavlacku. Odpojim kabel a vyberiem cele svetlo z auta. Ziarovku mozem vymenit kdekolvek a nasledne svetlo vratit spät. Nemam problem, ked vonku prsi, ked je tma,…
Osobne som sa nestretol s jednoduchsou vymenou ziarovky.
JP
Každý je inak šikovný, mne to také jednoduché neprišlo. Na fábii je to určite jednoduchšie. Ale dík za návod.
Jozo
Ahojte vsetci, mam ponuku na 1.8 a 2.0 benzinove V50 -ky pacia sa my no mam obavy ci budu poctive km na co si mam davat pozor ked maju viac ako 5 rokov?
Simon
Dobry den .. 🙂 mam volvo V50 1.6D 2007 chcle by som sa spytať či sa tam da nastaviť na palubovke tie okna aby tam ukazovalo spotrebu dakujem ked niketo viete ako sa to nastavuje tak mi odpovedzte na tento komentar .. :)Dakujem
Marcus
Nastavič sa to neda 🙂 kedže nemáš vo výbave palubný počítač, je potrebne ho nahrať, Volvo autorizák ti to spravím za sumičku 350 € je na tebe či ti to za to stojí.
Dušan
Dotaz.
Po výmene gombíkovej lítiovej batérie v diaľkovom ovládači ovládač prestal fungovať. Je tam nejaké kódovanie a ak áno, tak poraďte ako ho znovu nakódovať.Ovládač je japonský snázvom Volvo 30857616 . Mám Volvo S40, rok 2001, benzín, 1948ccm.
Ďakujem.
Patrik
Dobrý deň, mal by som záujem o kúpu S40 2.0D (2009) ma nabehaných cca 170 000km, chcel by som vedieť či je dráhý servis a ako sú spoľahlivé auta. Ďakujem za odpoveď