Podvozkovo a technicky využíva Volvo S60 rovnakú platformu P2, zhodnú nielen so sesterským modelom V70, ale aj s prvou generáciou modelov S80 a XC90. Karoséria je až po B-stĺpik rovnaká ako v prípade kombi V70, ale od tohto miesta sa strecha začína originálne zvažovať, takže 4576 mm dlhý sedan pôsobí zvonku športovejším dojmom. Mnohí si S60 pomýlia s väčšou S80, keďže sú si spredu dosť podobné.
Interiér obsahuje kvalitné materiály, pasažierom dodáva pocit útulnosti a celkovej spokojnosti, škoda len kolísajúcej kvality dielenského spracovania. Vyskytuje sa tak rôzne vŕzganie najmä pri prejazde nerovností, menej presné lícovanie niektorých plastových dielov, občas možno natrafiť aj na vyvakľanú odkladaciu schránku a taktiež opierku medzi prednými sedadlami. Interiér je k dispozícii vo viacerých farebných vyhotoveniach a na výber je aj čalúnenie z pravej alebo umelej kože. Na dobrej úrovni je ergonómia ovládacích prvkov a celková estetika interiéru. Potešia aj také detaily ako veľmi dobrá čitateľnosť prístrojového panelu, čeština informačného displeja, prehľadný a smerom k vodičovi natočený stredový panel, na ktorom sú umiestnené veľké tlačidlá vetrania a klimatizácie s jasne čitateľným označením, ale aj symetricky rozmiestnené pedále, kde pomyselný stred je v rovine so stĺpikom volantu, čo nebýva vždy štandardom. V prípade interiéru treba ešte oceniť jeho slušnú izoláciu voči aerodynamickému hluku.
Z hľadiska priestrannosti sú sedan S60 a kombi V70 dosť odlišné. Vpredu je miesta u oboch verzií relatívne dostatok, rozdiel však nastáva v zadnej časti. V prípade sedanu je miesta na kolená poskromnejšie a podobne je to aj s miestom nad hlavou vďaka výraznejšie sa zvažujúcej streche. Volvo sa snažilo tento fakt riešiť nižším posedom. Vo výsledku tak zadní pasažieri sedia pomerne hlboko, tí vyšší aj s kolenami skoro na úrovni brady. Pochvalu pri oboch verziách si zaslúžia veľmi pohodlné predné sedadlá, škoda len trochu slabšieho bočného vedenia.
Čo sa týka objemu kufra je situácia v prípade S60 len priemerná. Disponuje základným objemom 424 litrov, ktorý je síce možno ďalej zväčšiť sklopením zadných sedadiel až na 1034 l, ale limitom jeho využiteľnosti ostáva malý vstupný otvor veka a výraznejšie tvarovanie bočných blatníkov. Jednoznačne tak prevláda štýlovosť nad úžitkovosťou a praktickosťou rodinného automobilu.
Jazdné vlastnosti Volva S60 sú na obstojnej úrovni, na nemeckých konkurentov (hlavne BMW a Mercedes) ale mierne strácajú. Môže za to jednak spôsob usporiadania pohonu „všetko vpredu“ a z toho prameniaca výraznejšia nedotáčavosť pri rýchlom prejazde zákrutou či určitá ťažkopádnosť pri rýchlej zmene jazdného smeru, najmä s ťažšími dieselovými motormi pod kapotou. Rovnako športovejším naturelom nebude príliš vyhovovať ani mäkšie odpruženie (väčšie náklony karosérie) a preposilované riadenie, ktoré dodáva len málo spätnej väzby o dianí kolies na vozovke. V prípade silnejších motorov s vysokým krútiacim momentom je neraz problém s prenosom hnacích a riadiacich síl na vozovku. Silnejšie verzie sú tak vybavené väčšími kolesami a prenos hnacích síl na vozovku pomáha zlepšovať aj pripojiteľný pohon zadnej nápravy AWD, pomocou medzinápravovej spojky Haldex. Zlepšenie cítiť najmä na povrchoch s nižšou adhéziou (sneh, blato, voda) a pohon oboch náprav pomáha aj zlepšovať jazdné vlastnosti vozidla pri svižnejšom jazdení.
Spoľahlivosť systému Haldex je na dobrej úrovni, k poškodeniu resp. nadmernému opotrebovaniu dochádza hlavne pri ťahaní ťažších prívesov, vyťahovaní zapadnutého vozidla, či veľkej porcii kilometrov. Občas sa tiež stáva, že výstupný hriadeľ z prevodovej skrine má nadmerne opotrebovaný – zodratý tzv. tisíchran, čo znamená nefunkčnosť systému. Samotná medzinápravová spojka Haldex je pritom v poriadku. Pri kúpe sa teda oplatí zobrať vozidlo na povrch s nižšou adhéziou (blato, tráva, sneh, atď.) a odsledovať, či sa zadné kolesá pri preklze predných naozaj pripájajú. V prípade ak systém AWD nefunguje správne, vozidlo sa správa ako klasická predokolka, ktorá zbytočne vezie celé ústrojenstvo pripojiteľného pohonu zadnej nápravy (cca 110 kg) naviac so sebou.
Podvozok štandardných verzií obsahuje mäkšie pružiny a zároveň pomerne tuhé tlmiče, čo znamená na bežnej ceste komfortné pohupovanie, naopak na výraznejších nerovnostiach pre zmenu pomerne tvrdé rázy prenášajúce sa do karosérie. Citeľne horšia situácia je v prípade športovejších podvozkov v kombinácii s nízkoprofilovými kolesami. Kúpu takéhoto vozidla si vzhľadom na neutešený stav našich vozoviek treba poriadne premyslieť.
Nedostatky štandardného pruženia do značnej miery pomáha eliminovať príplatkový systém Four-C s elektronicky riadenými tlmičmi. Systém má v prípade R verzií tri stupne nastavenia tuhosti (Comfort, Sport a Advanced) a v prípade športových verzií S60 R bol štandardom, pri ostatných verziách za príplatok. Treba dodať, že ostrejšie verzie mali aj strmšie riadenie (2,5 otáčky medzi krajnými polohami oproti 2,8 až 3,0 v prípade ostatných verzií) a tiež disponujú aj robustnejším brzdovým systémom. Ostatné verzie, kde sa systém doobjednával, mal len dva režimy (C-komfort, S-šport). Pri systémoch Four-C však pozor na stav špeciálnych tlmičov, ktoré sú podstatne drahšie ako sériové.
Životnosť podvozkových dielov Volva S60 je len priemerná, čo platí najmä pre vozidlá jazdiace po našich nerovnosťami posiatych vozovkách. Pohnevať vedia najmä kvapalinové silentbloky predných ramien, ktoré vytiekli, tiež sa vie predčasne porúčať horné uloženie predných tlmičov a do roku 2004 sa často vyskytovali aj vôle v tiahlach predného priečneho stabilizátora. Vyšší kilometrový nájazd znamená nadmernú vôľu v guľových čapoch ramien, tyčkách riadenia a ramenách zadnej nápravy (plávanie vozidla).
Riadenie bežných verzií je značne preposilované, dodáva len málo spätnej väzby o dianí kolies s vozovkou a naviac ani slabšia citlivosť okolo stredovej polohy a menšia strmosť príliš nevyhovie akčnejšie zameraným motoristom. Kto však hľadá komfort, a teda príjemné ovládanie, ten si bude s volantom rozumieť. Spomenúť treba aj pomerne malý rajd (vytočenie kolies) a pomerne veľký polomer zatáčania, čo trocha komplikuje manévrovanie napr. parkoviskách alebo otáčanie na užších miestach.
Prednosti a nedostatky
vysoká úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti |
mierne vyššia spotreba paliva atmosférických päťvalcov (vzhľadom na ich výkon) |
komfortné sedadlá |
vyššie prevádzkové náklady - drahší a menej dostupný kvalitný servis |
originálny dizajn |
len päťstupňové manuálne prevodovky pri väčšine benzínových motorov a v prvých ročníkoch tiež v kombinácii s dieselom |
kultivované benzínové a aj dieselové motory |
menej miesta vzadu a menší kufor |
útulný a ergonomicky dobre riešený interiér |
horší prenos sily výkonných motorov na vozovku |
dobre tvarovaný a využiteľný kufor |
preposilované a menej komunikatívne riadenie |
Najčastejšie poruchy
slabšia priehľadnosť/zmatnené predné sklá reflektorov - slabšia svietivosť |
chybný - zle čitateľný infodisplej alebo štrajkujúci prístrojový panel - často studený spoj |
porucha nastavovania svetlometov |
občas chybný snímač dráhy brzdového pedálu, - nefunkčné ABS a DSTC |
hlučný vetrák kúrenia/klimatizácie - pomerne drahá výmena |
nadmerné vôle v uložení prednej nápravy - čapy spodných predných ramien, tiahla predných priečnych stabilizátorov a opotrebované horné uloženia tlmičov (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované tlmiče - v prípade podvozku Four-C výrazne drahšie |
nesúmerný účinok ručnej brzdy (väčší km nábeh) |
zvýšená vôľa v riadení (väčší km nábeh) |
štrajkujúca regulácia nastavenia svetlej výšky podvozku |
porucha lambda sondy (benzín, väčší km nábeh) |
zriedka zlyhávajúce rozvody - zadretá vodná pumpa resp. zanedbaná údržba |
porucha regulácie turbodúchadla, chybný solenoidový ventil ovládajúci podtlakový aktuátor turba - šklbavý ťah pri akcelerácii (diesel) |
nadmerne opotrebované-netesné vstrekovače - problematické štartovanie, hlučný a nepravidelný chod, nafta tečie prepadom a čerpadlo nezvláda vytvoriť v zásobníku dostatočný tlak (diesel, väčší km nábeh) |
občas prasknutá hadica od turba - strata výkonu (diesel) |
občas problémy s palivovým systémom - potreba vymeniť palivový filter, poprípade vyčistiť odvetrania palivovej nádrže (diesel) |
upchatý DPF filter (diesel, vyššie riziko pri častejších mestských resp. kratších jazdách) |
poruchy ovládania swirl klapiek |
občas netesnosť palivového vedenia (vozidlá s dodatočným nezávislým naftovým kúrením) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky či hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, vyšší km nájazd) |
nefunkčný merač hmotnosti nasávaného vzduchu - slabší ťah, vyššia spotreba (benzín aj diesel) |
chybný ventil odvetrávania kľukovej skrine |
nefunkčný EGR ventil |
nesprávne fungujúce škrtiace klapky (benzín) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,4 D resp. D5. Najmä silnejšie verzie majú suverénny ťah, sú kultivované a vyznačujú sa dobrou spotrebou. Ak je možnosť, treba sa orientovať na verzie bez DPF filtra a s manuálnou prevodovkou, ktoré sú o niečo spoľahlivejšie a v prípade manuálu aj úspornejšie. 2,4i (103 a 125 kW). Priaznivci vône benzínu neurobia s týmto motorom chybu, keďže sa jedná o veľmi spoľahlivý a robustný agregát. Treba oželieť skromnejšiu dynamiku oproti preplňovaným verziám a tiež spotreba okolo 9-10 litrov nemusí vyhovovať každému. 2,3 T5 (184 kW) a 2,4 T5 (191 kW). Kto chce zažiť opojný pocit z dynamickej jazdy, nech sa poobzerá po preplňovaných benzínových verziách, obzvlášť T5. Pozor ale na celkový stav, ktorý môže radosť z dynamiky rýchlo znechutiť drahými opravami zhumpľovaného vozidla. V prípade silnejšej S60 R to platí dvojnásobne. |
Ani jeden motor vo Volve S60 nie je vyslovene zlý. Treba však zvážiť nákup benzínových preplňovaných motorov, obzvlášť ostrejších verzii T5 a hlavne S60 R. Vozidlá sú síce robustné a veľa vydržia, mnohokrát sú však doslova zhumpľované, z čoho pramení značná investícia do budúcna (podvozok, motor, prevodové ústrojenstvo, atď.) obzvlášť v prípade verzie S60 R, kde je naviac použitých veľa špeciálnych, teda extra drahých dielov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 T | 1984 ccm | B 5204 T5 | 132 kW |
T5 | 2319 ccm | B 5234 T3 | 184 kW |
2.4 T5 | 2401 ccm | B 5244 T5 | 191 kW |
2.4 | 2435 ccm | B 5244 S2 | 103 kW |
2.4 | 2435 ccm | B 5244 S | 125 kW |
2.4 Bifuel (CNG) | 2435 ccm | B 5244 SG | 103 kW |
2.4 Bifuel (LPG) | 2435 ccm | B 5244 SG2 | 103 kW |
2.4 T | 2435 ccm | B 5244 T3 | 147 kW |
2.4 T AWD | 2435 ccm | B 5244 T3 | 147 kW |
2.5 T | 2521 ccm | B 5254 T2 | 154 kW |
2.5 T AWD | 2521 ccm | B 5254 T2 | 154 kW |
R 2,5 T AWD | 2521 ccm | B 5254 T4 | 221 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.4 D | 2400 ccm | D 5244 T5 | 120 kW |
2.4 D | 2401 ccm | D 5244 T7 | 93 kW |
2.4 D | 2401 ccm | D 5244 T2 | 96 kW |
2.4 D5 | 2401 ccm | D 5244 T | 120 kW |
2.4 D5 | 2401 ccm | D 5244 T4 | 136 kW |
19 komentárov
RASTISLAV HORVAT
prosim vas mozte mi pomoct? mam volvo s 60 2.0 t rok 2000 ,pri nastartovani mam kolisave otacky ale motor nezdochne ak pridrzim mierne plyn par milimetrov tak je to ok co to moze byt? zeby trebalo iba mierne natiahnut lanko na pedaly? dakujem
Anonym
Snimac nasavaneho vzduchu
Anonym
skor treba vycistit skrciacu klapku, bezna vec , na mojej som to nechaval robit 2x.
iiiiiiiiiiii
mam zaujem kupiť volvo V70 Momentum r.2009 su s tymto autom nejaké skusenosti dobré či zlé. Prosím o radu
Birdo
Dobrý deň, ďakujem za Vašu recenziu. Mám chybu ako uvádzate studený spoj, prístrojová doska svieti len občas. NEPRÍJEMNÉ. Studený spoj viem nájsť aj odstrániť, opraviť. Čo ale neviem,dostať sa k doske plošného spoja bez poškodenia interiéru. Viete prosím poradiť ako postupovať. Ďakujem.
Mirdo
Birdo
prepáčte prosím Volvo S60 2,4 D5 2002r.
lukas
A? čo? ja mám trojkolku z roku 70 na pedály a nechvalim sa — a TERAZ vážne čo potrebuješ vedieť buť konkretny „
Robert
Dobry den, zvazujem nakup pomerne exota – benzin + plyn, tzv. bi – fuel. Ma s tymto typom niekto konkretne skusenosti? Na co si dat pozor pri kupe? Vedia to vobec v SR opravovat v pripade poruchy?
Vopred vdaka za odpoved
Robo
MJ
Dôležité je vedieť, či je to fabrický originál alebo domontovaný. Fabrický je v pohode, treba len raz za čas ísť na servis (najlepšie originál alebo kvalitný LPG servis) a systém skontrolovať a prečistiť. Ak je domontovaný, treba zistiť značku LPG zariadenia, či vedia servisy na SK niečo také servisovať.
Anonym
netreba tu mudrovat o servise. Verzia BI-FUEL znamena Fabricky!
Dušan
Mám Volvo S 60 125 KW na plyn už 3 roky , bez problémov , záleží kto ti ho montuje , netreba sa orientovať na najlacnejších ,radšej si pár EURO priplatiť a mať kvalitu .Rozmýšľam ho predať , XC 60 sa nedá odolať . V prípade nejakých info mi treba napísať mail.
Juraj
Mám S60 D5, r. 2003. Vôle v riadení a celkovo na prednej náprave môžem potvrdiť. Životnosť dielov na SK cestách je cca. rok (55 – 60 tis. km). Náklady na materiál do 150€. Ozvalo sa nedávno čerpadlo servoriadenia. Je tam ešte pôvodné (15 rokov – 270 tis. km). A samozrejme prevodovka za studena občas šklbe (automat). Žiarovka v obrysovom zadnom svetle vyhorí každý polrok. Nefunguje podávač CD v rádiu 😉 Celkovo keď zhodnotím ročné náklady na prevádzku doterajšiu, tak je to fajn. Kúpil som ho tak že neštartovalo – dopravné čerpadlo v nádrži, cca. 250€. A spodný silentblok motora bol vymlátený, cca. 40€. Inak bolo všetko v poriadku. Jedine čo by som vytkol, sú vŕzgajúce plasty v interiéri. A taktiež doporučujem si k nemu dokúpiť aj nejaké benzínové vozítko na krátke trasy. Prístrojovka hovorí že teplota motora je na prevádzkovej hodnote už po 5 minútach, resp. 5 km. Ale neverím tomu celkom 🙂
Jozef
Dobrý deň, mám Volvo S60 D5, hnevá ma rádio. Pri naštartovaní začne hrať a po chvíli prestane, displej svieti nejde zvuk do reproduktorov, po nejakom čase znova zvuk nabehne a za chvíľu sa stratí, displej stále svieti so zvolenou stanicou, skúšal som aj CD, počuť načítať ale zvuk nejde. Chcem sa spýtať má niekto skúsenosti s týmto problémom ?/studený spoj, koncovka a podob./ je jedno či vozidlo stojí alebo je v pohybe. Ďakujem za odpoveď. Jozef
Milan
Mám Volvo S60 D5 automat 120 KW rok výr.2006,najeto 220000 km za 12 roku.Mám nefukčni motorek topeni klimatizace ,potreboval by som manual jak se k tomu dostat,kde je namontovany prosím o radu.
Dávid
Dobrý večer chcel by som sa spýtať na model S60 2007 AUTOMAT .. mate niekto nejaké skúsenosti ? .. spolahlivé dobré ?
Jozef Pamiatka
Autor článku hore uvádza, že „modely S60/V70 boli švédskou odpoveďou na prémiové trojky z Nemecka ako BMW 3er, Audi A4 či MB C-Class“
Tak pokiaľ Volvo strednej triedy: S40 (sedan) či V50 (Combi) bol prémiový Focus,
tak potom S60 (sedan) a V70 (Combi) budú prémiové Mondeo, čiže vyššia stredná trieda, ,čiže ako 6-valcové motory štandardom, ak som správne pochopil ? ?
Takže takú chybu, akú autor článku spravil, že konkurent prémiovej nemecky trojky, pokiaľ píše o modely S60/V70, teda vyššej strednej triede, tak to je chyba až až, ako vyššia strednú triedy tam uviesť ako konkurenta strednú triedu 3er, A4 či C-Class ! ! !
Edko Edko
Jazdim S60 2.4T 147kw benzinol 2001 a maximalna spokojnost. Spotreba pri pokojnej jazdne okreskami 8.5l a to mam automat. 200k auto z roku 2001, ma 22 rokov aktualne a 350t km a stale jazdi, interier maximalne pohodlny, sedadla su ako kresla, dobre kurenie aj klima, pekne hrajuce stereo (pocuvam iba Depes nanom). Necham si ho este par rokov, zatial nehrdzne a potom pojdem do nejakeho XC, predsa som uz starsi pan a lepsie sa mi nastupuje do SuVciek. Co by ste odporucali, cena tak okolo 3tis eur, moja S60tka stala 2.5tis pred 5 rokmi.
Tibor
VOLVO S60 D5 136 KW 2006 AUTOMAT. auto zdoche počas jazdy, pal, filter vymenený,ak ide , tak super vozenie, aj výkon,štart na brnk, aj emisie, len z ničoho nič vypne počas jazdy, potom naštartuje a zas ide, už nikdy viac…..
bibo
dobrý kde sa nachadza tažne oko na volvo s60 2001. už som ho hladal v 3 a nenašiel dik