Volvo S60 patrí medzi robustné a pomerne spoľahlivé vozidlá, samozrejmosťou je ale kvalitný a pravidelný servis. S60-tka vedela častejšie pohnevať najmä v prvých rokoch produkcie. Častejšie sa vyskytovali prasknuté a vytečené kvapalinové silentbloky – väčšinou už vymenené za odolnejšie. Častejšie sa vyskytujú zmatnené predné sklá reflektorov, ktoré okrem škaredého vzhľadu citeľne znižujú aj svetelnosť reflektoru. Stretnúť sa možno aj s chybným – zle čitateľným infodisplejom a tiež štrajkujúcim prístrojovým panelom. Väčšinou sa oprava realizuje výmenou celého prístrojového panelu vrátane displeja, ale často je na vine len studený spoj niektorého el. komponentu. Stačí teda šikovnejší autoelektrikár a problém môže za pár euro opraviť spájkovačkou.
Občas sa vyskytuje aj nefunkčné nastavovanie svetlometov. Občas sa vyskytne aj chybný snímač dráhy brzdového pedálu, čoho následkom je nefunkčné ABS a DSTC. Pozor aj na hlučný vetrák kúrenia/klimatizácie, ktorého výmena je pomerne drahá. Pri väčšom počte km sa objavujú nadmerné vôle v uložení prednej nápravy (najmä voľné čapy spodných predných ramien, vôle v tiahlach predných priečnych stabilizátorov a opotrebované horné uloženia tlmičov), taktiež nesúmerný účinok ručnej brzdy, alebo zvýšená vôľa v riadení. Zadná viacprvková náprava je ešte o niečo odolnejšia, pozor však na verziu s Nivomatom – reguláciou nastavenia svetlej výšky podvozku, kde práve nastavovanie môže štrajkovať.
Benzínové motory občas trápi zanesený EGR ventil a objavujú sa problémy so škrtiacimi klapkami. Pri väčšom nájazde sa objavujú poruchy lambda sondy občas aj meračov hmotnosti nasávaného vzduchu (benzín aj diesel – slabší ťah a vyššia spotreba). Občas sa objavuje chybný ventil odvetrávania kľukovej skrine, čomu napomáha aj používanie nevhodného oleja alebo jeho nepravidelné výmeny. Veľmi zriedka, ale môže zlyhať napinák rozvodového remeňa, preto je veľmi dôležité dodržať resp. skrátiť (z 240 na 150 tisíc) výmenu rozvodového remeňa s príslušenstvom, inak môže hroziť následné vážne poškodenie motora. Spolu s rozvodmi sa odporúča vymeniť aj vodná pumpa, inak sa zvyšuje riziko je zadretia, čím sa môže utrhnúť rozvodový remeň s fatálnymi následkami pre motor.
Pri dieseloch sa môže vyskytnúť chybný solenoidový ventil ovládajúci podtlakový aktuátor turba, následkom čoho vozidlo pri akcelerácii vie zadrhávať – má šklbavý ťah. Väčší počet najazdených kilometrov môže znamenať nadmerne opotrebované vstrekovače, čo sa prejavuje nerovnomerným a hlučnejším chodom motora na voľnobehu, horším štartom či slabším výkonom.
Pri väčšom počte najazdených kilometrov si pri dieselových motoroch treba dávať pozor taktiež na nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky či hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok. Vtedy je s najväčšou pravdepodobnosťou na vine nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník.
Pri dieselových motoroch 2,4 D, D5 (120 a 136 kW) sa životnosť filtra pevných častíc DPF pohybuje v závislosti od spôsobu používania vozidla okolo 150 000 – 200 000 km. Niekedy môže byť životnosť filtra väčšia, ale niekedy aj menšia, najmä ak sa častejšie jazdia kratšie (mestské) trasy, kedy sa filter nestihne kvalitne regenerovať. Problémy s filtrom sa obyčajne hlásia svietiacou kontrolkou, resp. prechodom motora do núdzového režimu.
Zriedkavo, ale predsa sa vyskytli aj problémy riadiacej jednotky motora alebo poruchy štartéra. Občas sa vyskytli aj problémy s praskajúcimi hadicami od turba, čo je riešiteľné jednoduchou výmenou tejto hadice. Porucha sa prejavuje stratou výkonu. Občas sa môžu objaviť aj problémy na palivovom systéme, ale zvyčajne sa jedná iba o nutnosť vymeniť palivový filter, poprípade o vyčistenie odvetrania palivovej nádrže. Táto banálna porucha môže znemožniť naštartovanie vozidla.
V prípade verzií s DPF filtrom (čierno šedý kryt motora) treba venovať zvýšenú pozornosť stavu olejovej náplne a samotného DPF filtra. Pri vyššom nájazde sa vyskytujú poruchy ovládania swirl klapiek, pričom niekedy postačí výmena tiahla, niekedy celého modulu. V prípade verzií vybavených dodatočným nezávislým naftovým kúrením sa občas vyskytuje netesnosť palivového vedenia, čo okrem zápachu môže viesť k riziku vzniku požiaru.
Podobne ako pri benzínových päťvalcoch sa aj v prípade dieselov odporúča skrátiť interval výmeny remeňa na 150 000 km a spolu s rozvodmi meniť aj vodnú pumpu. Taktiež je potrebné skontrolovať (prípadne vymeniť) kladku remeňa pomocných agregátov každých 60 000 km, ktorá nemusí fungovať správne (je vyosená), čo znamená riziko spadnutia remeňa do rozvodového mechanizmu a následné poškodenie celého motora.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Prednosti a nedostatky
vysoká úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti |
mierne vyššia spotreba paliva atmosférických päťvalcov (vzhľadom na ich výkon) |
komfortné sedadlá |
vyššie prevádzkové náklady - drahší a menej dostupný kvalitný servis |
originálny dizajn |
len päťstupňové manuálne prevodovky pri väčšine benzínových motorov a v prvých ročníkoch tiež v kombinácii s dieselom |
kultivované benzínové a aj dieselové motory |
menej miesta vzadu a menší kufor |
útulný a ergonomicky dobre riešený interiér |
horší prenos sily výkonných motorov na vozovku |
dobre tvarovaný a využiteľný kufor |
preposilované a menej komunikatívne riadenie |
Najčastejšie poruchy
slabšia priehľadnosť/zmatnené predné sklá reflektorov - slabšia svietivosť |
chybný - zle čitateľný infodisplej alebo štrajkujúci prístrojový panel - často studený spoj |
porucha nastavovania svetlometov |
občas chybný snímač dráhy brzdového pedálu, - nefunkčné ABS a DSTC |
hlučný vetrák kúrenia/klimatizácie - pomerne drahá výmena |
nadmerné vôle v uložení prednej nápravy - čapy spodných predných ramien, tiahla predných priečnych stabilizátorov a opotrebované horné uloženia tlmičov (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované tlmiče - v prípade podvozku Four-C výrazne drahšie |
nesúmerný účinok ručnej brzdy (väčší km nábeh) |
zvýšená vôľa v riadení (väčší km nábeh) |
štrajkujúca regulácia nastavenia svetlej výšky podvozku |
porucha lambda sondy (benzín, väčší km nábeh) |
zriedka zlyhávajúce rozvody - zadretá vodná pumpa resp. zanedbaná údržba |
porucha regulácie turbodúchadla, chybný solenoidový ventil ovládajúci podtlakový aktuátor turba - šklbavý ťah pri akcelerácii (diesel) |
nadmerne opotrebované-netesné vstrekovače - problematické štartovanie, hlučný a nepravidelný chod, nafta tečie prepadom a čerpadlo nezvláda vytvoriť v zásobníku dostatočný tlak (diesel, väčší km nábeh) |
občas prasknutá hadica od turba - strata výkonu (diesel) |
občas problémy s palivovým systémom - potreba vymeniť palivový filter, poprípade vyčistiť odvetrania palivovej nádrže (diesel) |
upchatý DPF filter (diesel, vyššie riziko pri častejších mestských resp. kratších jazdách) |
poruchy ovládania swirl klapiek |
občas netesnosť palivového vedenia (vozidlá s dodatočným nezávislým naftovým kúrením) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky či hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, vyšší km nájazd) |
nefunkčný merač hmotnosti nasávaného vzduchu - slabší ťah, vyššia spotreba (benzín aj diesel) |
chybný ventil odvetrávania kľukovej skrine |
nefunkčný EGR ventil |
nesprávne fungujúce škrtiace klapky (benzín) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,4 D resp. D5. Najmä silnejšie verzie majú suverénny ťah, sú kultivované a vyznačujú sa dobrou spotrebou. Ak je možnosť, treba sa orientovať na verzie bez DPF filtra a s manuálnou prevodovkou, ktoré sú o niečo spoľahlivejšie a v prípade manuálu aj úspornejšie. 2,4i (103 a 125 kW). Priaznivci vône benzínu neurobia s týmto motorom chybu, keďže sa jedná o veľmi spoľahlivý a robustný agregát. Treba oželieť skromnejšiu dynamiku oproti preplňovaným verziám a tiež spotreba okolo 9-10 litrov nemusí vyhovovať každému. 2,3 T5 (184 kW) a 2,4 T5 (191 kW). Kto chce zažiť opojný pocit z dynamickej jazdy, nech sa poobzerá po preplňovaných benzínových verziách, obzvlášť T5. Pozor ale na celkový stav, ktorý môže radosť z dynamiky rýchlo znechutiť drahými opravami zhumpľovaného vozidla. V prípade silnejšej S60 R to platí dvojnásobne. |
Ani jeden motor vo Volve S60 nie je vyslovene zlý. Treba však zvážiť nákup benzínových preplňovaných motorov, obzvlášť ostrejších verzii T5 a hlavne S60 R. Vozidlá sú síce robustné a veľa vydržia, mnohokrát sú však doslova zhumpľované, z čoho pramení značná investícia do budúcna (podvozok, motor, prevodové ústrojenstvo, atď.) obzvlášť v prípade verzie S60 R, kde je naviac použitých veľa špeciálnych, teda extra drahých dielov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 T | 1984 ccm | B 5204 T5 | 132 kW |
T5 | 2319 ccm | B 5234 T3 | 184 kW |
2.4 T5 | 2401 ccm | B 5244 T5 | 191 kW |
2.4 | 2435 ccm | B 5244 S2 | 103 kW |
2.4 | 2435 ccm | B 5244 S | 125 kW |
2.4 Bifuel (CNG) | 2435 ccm | B 5244 SG | 103 kW |
2.4 Bifuel (LPG) | 2435 ccm | B 5244 SG2 | 103 kW |
2.4 T | 2435 ccm | B 5244 T3 | 147 kW |
2.4 T AWD | 2435 ccm | B 5244 T3 | 147 kW |
2.5 T | 2521 ccm | B 5254 T2 | 154 kW |
2.5 T AWD | 2521 ccm | B 5254 T2 | 154 kW |
R 2,5 T AWD | 2521 ccm | B 5254 T4 | 221 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.4 D | 2400 ccm | D 5244 T5 | 120 kW |
2.4 D | 2401 ccm | D 5244 T7 | 93 kW |
2.4 D | 2401 ccm | D 5244 T2 | 96 kW |
2.4 D5 | 2401 ccm | D 5244 T | 120 kW |
2.4 D5 | 2401 ccm | D 5244 T4 | 136 kW |
19 komentárov
RASTISLAV HORVAT
prosim vas mozte mi pomoct? mam volvo s 60 2.0 t rok 2000 ,pri nastartovani mam kolisave otacky ale motor nezdochne ak pridrzim mierne plyn par milimetrov tak je to ok co to moze byt? zeby trebalo iba mierne natiahnut lanko na pedaly? dakujem
Anonym
Snimac nasavaneho vzduchu
Anonym
skor treba vycistit skrciacu klapku, bezna vec , na mojej som to nechaval robit 2x.
iiiiiiiiiiii
mam zaujem kupiť volvo V70 Momentum r.2009 su s tymto autom nejaké skusenosti dobré či zlé. Prosím o radu
Birdo
Dobrý deň, ďakujem za Vašu recenziu. Mám chybu ako uvádzate studený spoj, prístrojová doska svieti len občas. NEPRÍJEMNÉ. Studený spoj viem nájsť aj odstrániť, opraviť. Čo ale neviem,dostať sa k doske plošného spoja bez poškodenia interiéru. Viete prosím poradiť ako postupovať. Ďakujem.
Mirdo
Birdo
prepáčte prosím Volvo S60 2,4 D5 2002r.
lukas
A? čo? ja mám trojkolku z roku 70 na pedály a nechvalim sa — a TERAZ vážne čo potrebuješ vedieť buť konkretny „
Robert
Dobry den, zvazujem nakup pomerne exota – benzin + plyn, tzv. bi – fuel. Ma s tymto typom niekto konkretne skusenosti? Na co si dat pozor pri kupe? Vedia to vobec v SR opravovat v pripade poruchy?
Vopred vdaka za odpoved
Robo
MJ
Dôležité je vedieť, či je to fabrický originál alebo domontovaný. Fabrický je v pohode, treba len raz za čas ísť na servis (najlepšie originál alebo kvalitný LPG servis) a systém skontrolovať a prečistiť. Ak je domontovaný, treba zistiť značku LPG zariadenia, či vedia servisy na SK niečo také servisovať.
Anonym
netreba tu mudrovat o servise. Verzia BI-FUEL znamena Fabricky!
Dušan
Mám Volvo S 60 125 KW na plyn už 3 roky , bez problémov , záleží kto ti ho montuje , netreba sa orientovať na najlacnejších ,radšej si pár EURO priplatiť a mať kvalitu .Rozmýšľam ho predať , XC 60 sa nedá odolať . V prípade nejakých info mi treba napísať mail.
Juraj
Mám S60 D5, r. 2003. Vôle v riadení a celkovo na prednej náprave môžem potvrdiť. Životnosť dielov na SK cestách je cca. rok (55 – 60 tis. km). Náklady na materiál do 150€. Ozvalo sa nedávno čerpadlo servoriadenia. Je tam ešte pôvodné (15 rokov – 270 tis. km). A samozrejme prevodovka za studena občas šklbe (automat). Žiarovka v obrysovom zadnom svetle vyhorí každý polrok. Nefunguje podávač CD v rádiu 😉 Celkovo keď zhodnotím ročné náklady na prevádzku doterajšiu, tak je to fajn. Kúpil som ho tak že neštartovalo – dopravné čerpadlo v nádrži, cca. 250€. A spodný silentblok motora bol vymlátený, cca. 40€. Inak bolo všetko v poriadku. Jedine čo by som vytkol, sú vŕzgajúce plasty v interiéri. A taktiež doporučujem si k nemu dokúpiť aj nejaké benzínové vozítko na krátke trasy. Prístrojovka hovorí že teplota motora je na prevádzkovej hodnote už po 5 minútach, resp. 5 km. Ale neverím tomu celkom 🙂
Jozef
Dobrý deň, mám Volvo S60 D5, hnevá ma rádio. Pri naštartovaní začne hrať a po chvíli prestane, displej svieti nejde zvuk do reproduktorov, po nejakom čase znova zvuk nabehne a za chvíľu sa stratí, displej stále svieti so zvolenou stanicou, skúšal som aj CD, počuť načítať ale zvuk nejde. Chcem sa spýtať má niekto skúsenosti s týmto problémom ?/studený spoj, koncovka a podob./ je jedno či vozidlo stojí alebo je v pohybe. Ďakujem za odpoveď. Jozef
Milan
Mám Volvo S60 D5 automat 120 KW rok výr.2006,najeto 220000 km za 12 roku.Mám nefukčni motorek topeni klimatizace ,potreboval by som manual jak se k tomu dostat,kde je namontovany prosím o radu.
Dávid
Dobrý večer chcel by som sa spýtať na model S60 2007 AUTOMAT .. mate niekto nejaké skúsenosti ? .. spolahlivé dobré ?
Jozef Pamiatka
Autor článku hore uvádza, že „modely S60/V70 boli švédskou odpoveďou na prémiové trojky z Nemecka ako BMW 3er, Audi A4 či MB C-Class“
Tak pokiaľ Volvo strednej triedy: S40 (sedan) či V50 (Combi) bol prémiový Focus,
tak potom S60 (sedan) a V70 (Combi) budú prémiové Mondeo, čiže vyššia stredná trieda, ,čiže ako 6-valcové motory štandardom, ak som správne pochopil ? ?
Takže takú chybu, akú autor článku spravil, že konkurent prémiovej nemecky trojky, pokiaľ píše o modely S60/V70, teda vyššej strednej triede, tak to je chyba až až, ako vyššia strednú triedy tam uviesť ako konkurenta strednú triedu 3er, A4 či C-Class ! ! !
Edko Edko
Jazdim S60 2.4T 147kw benzinol 2001 a maximalna spokojnost. Spotreba pri pokojnej jazdne okreskami 8.5l a to mam automat. 200k auto z roku 2001, ma 22 rokov aktualne a 350t km a stale jazdi, interier maximalne pohodlny, sedadla su ako kresla, dobre kurenie aj klima, pekne hrajuce stereo (pocuvam iba Depes nanom). Necham si ho este par rokov, zatial nehrdzne a potom pojdem do nejakeho XC, predsa som uz starsi pan a lepsie sa mi nastupuje do SuVciek. Co by ste odporucali, cena tak okolo 3tis eur, moja S60tka stala 2.5tis pred 5 rokmi.
Tibor
VOLVO S60 D5 136 KW 2006 AUTOMAT. auto zdoche počas jazdy, pal, filter vymenený,ak ide , tak super vozenie, aj výkon,štart na brnk, aj emisie, len z ničoho nič vypne počas jazdy, potom naštartuje a zas ide, už nikdy viac…..
bibo
dobrý kde sa nachadza tažne oko na volvo s60 2001. už som ho hladal v 3 a nenašiel dik