Po nie príliš úspešnom pôsobení predchádzajúcej generácie s názvom New Beetle vyrábanej v rokoch 1998 až 2010, mnohí z priaznivcov lámali nad kultovým Chrobákom definitívne palicu. Našťastie sa tak nestalo a výrobca pripravil úplne novú generáciu, ktorá svojím dizajnom odkazuje na klasický Chrobák. Ten niesol oficiálne označenie Type 1 a distribuoval sa medzi rokmi 1945 a 2003, pričom sa z neho vyrobilo viac ako 21,5 milióna exemplárov.
Nový Chrobák už nemá prívlastok New a nesie iba meno VW Beetle. Pointa je v odkaze na slávneho predka so vzduchom chladeným motorom za zadnou nápravou. Ďalší a nemenej podstatný je dizajn karosérie. Nová generácia narozdiel od New Beetle z rokov 1998 až 2010 nemá zaguľatenú strechu a svojim vzhľadom oveľa viac pripomína klasický Chrobák. Nutno ešte dodať, že vzhľad karosérie majú na svedomí dizajnéri Cris Lesmana, Nisan Kuca pod vedením Marca Lichte.
Oficiálne odhalenie chrobáka automobilka naplánovala na tri miesta naraz. Novinku si prehliadnu návštevníci autosalónu v Šanghaji a prakticky v rovnakom čase sa odohráva premiéra aj v Berlíne a v New Yorku. Volkswagen sa kvôli tejto globálnej akcii dohodol na spolupráci s hudobnou televíziou MTV, ktorá to bude vysielať na živo.
Na rozdiel od svojho predchodcu s prívlastkom New pôsobí oveľa mužnejším dojmom, hlavne vďaka svojim tvarom, širšej a dlhšej kapote motora, nižším a strmejším čelným sklom, menej zaguľatenou strechou a spojlerom na zadnej časti vozidla. Vyššie uvedené dojmy z dizajnu karosérie potvrdzujú aj čísla, ktoré hovoria jasnou rečou. S celkovou dĺžkou 4278 mm je Beetle o 152 mm dlhší než jeho predchodca, na šírke pridal 84 mm na výsledných 1808 mm a výške naopak 12 mm ubrala na výsledných 1486 mm. Rázvor náprav 2537 mm sa predĺžil o 28 mm.
Interiér je zmesou retro dizajnu so súčasnosťou. Od palubnej dosky cez prístrojový štít sa snaží navodiť podobnú atmosféru ako v starom Chrobáku, zatiaľ čo stredový panel s navigáciou a ovládaním klimatizácie jasne odkazuje, ktoré storočie a rok sa píše. Napriek zníženiu celkovej výšky, kedy došlo ku skráteniu vzdialenosti sedáku vodiča od stropu z 1082 mm na 1044 mm, je stále dosť miesta nad hlavou. Naopak predĺženie a rozšírenie Beetla sa prejavuje na zväčšení batožinového priestoru, ktorého objem je teraz 310 litrov, namiesto doterajších 209 litrov. Ako pri karosérii, tak aj pri interiéri treba spomenúť autorský team. Dizajn interiéru majú na svedomí Tomasz Bachorski a Ingo Brückmann. Za použité materiály a ich farby sú zodpovední Oona Scheepers a Sussanne Gerken. V Európe bude vedľa základného čierneho prevedenia Beetle ponúkaný vo verziách Design (časti interiéru vo farbe karosérie) a Šport (vzhľad materiálov z uhlíkových vlákien.
Volkswagen nešetril ani na výbave a okrem praktických prvkov výbavy ako je bezkľúčový vstup a štartovanie, súčasťou bude aj bezpečnostná výbava ako je štandardné ESP a šesť airbagov. Beetle plánuje ponúkať s bi-xenónovými hlavnými svetlometmi a dennými svetlami z LED, ktoré tvoria 15 diód po obvode svetlometu. V ponuke príplatkovej výbavy bude figurovať aj nová panoramatická strecha, ktorá má o 80% väčšiu sklenú plochu než u predchádzajúceho modelu, zachytí 99% UV žiarenia a 92% tepelnej energie. Chýbať nebude ani bohatá ponuka autorádií a navigačných systémov, na ktorej vrchole je RNS 510 s 6,5 palcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládaním, DVD prehrávačom, slotom pre SD kartu a 30 GB harddiskom. Milovníkom hudby príde vhod sound system by Fender. Svetoznámy výrobca elektrických gitár a ich príslušenstva sa spojil so značkou Panasonic a pre Volkswagen vytvoril tento audio systém s výkonom 400 Wattov. Beetle bude prvým vozidlom v Európe s takýmto systémom.
Ponuka pohonných jednotiek pre európske trhy bude obsahovať tri benzínové a dva vznetové motory. Základnou benzínovou motorizáciou bude 1,2 TSI 77 kW/105 k, nasledovaná 1,4 TSI 118 kW/160 k a končiaca 2,0 TSI 147 kW/200 k. Vznetové motory začínajú pri 1,6 TDI 77 kW/105 k a končia pri 2,0 TDI 103 kW/140 k. Ku každému motoru sa bude dať priplatiť dvojspojková prevodovka DSG. Pre motory 1,2 TSI a 1,6 TDI bude v ponuke aj prevedenie BlueMotion so spotrebou 5,5 litra benzínu na 100 km, resp. 4,3 litra nafty na 100 km. Beetle s motormi 2,0 TSI a 1,4 TSI bude štandardne vybavený elektronickou náhradou samosvorného diferenciálu XDS.
Predaj Volkswagenu Beetle sa má na európskych trhoch rozbehnúť na prelome októbra a novembra tohto roku.