Zimné mesiace nie sú len o snehových radovánkach. Pre mnohých motoristov sú doslova utrpením. Na vine je jazda na zasneženej a zľadovatelej vozovke alebo aj zvýšená starostlivosť o automobil. Aspoň v niečom sa však blýska na lepšie časy, konkrétne nezamŕzajúce čelné sklo.
Situáciu, že je chladné ráno a obiehate automobil so škrabkou v ruke, aby ste po usadnutí do vozidla aspoň niečo videli, určite poznáte. Vybavením ako nezávislé kúrenie, či vyhrievanie čelného skla sa nemôže pochváliť každý automobil. Nemecký Volkswagen vyvíja v spolupráci s Fraunhofer inštitútom v Braunschweigu sklo, ktoré nezamrzne ani pri -18 stupňoch Celzia.
Kúzlo čelného okna, ktoré sa nepokryje ľadom ani pri takto nízkej teplote tkvie v tenkej vrstvičke oxidu cínu a india, ktorá je na povrchu nanesená. Je samozrejme priehľadná a vôbec teda neobmedzuje výhľad. Podobná technológia sa dnes bežne používa na výrobu displejov. Vrstva, ktorú u VW nazývajú Low E (z anglického low thermal emissivity – nízke tepelné vyžarovanie), chráni pred ochladzovaním skla, takže voda nemôže na povrchu kondenzovať ani primŕzať.
Nový typ čelného skla samozrejme nechráni vždy, napr. keď sú poveternostné podmienky obzvlášť nepriaznivé (zamračené, veľký vietor a vysoká vlhkosť). Ale aj tak predstavuje pomerne zásadnú inováciu. Má síce ešte ďalšie nevýhody, okrem ceny india ešte jednu závažnejšiu, kovová vrstva do značnej miery blokuje komunikačné systémy v aute, najmä rádiá a mobilné telefóny a ich bezdrôtové spojenie. Vývojári VW však na zlepšení pracujú a v dohľadnej dobe by sa takéto sklo mohlo objaviť v ponuke príplatkovej výbavy u vozidiel Volkswagen a Audi.