Mnohých majiteľov vozidiel vybavených motorom TSi postihol problém s rozvodovou reťazou. Niektorí mali šťastie a problém sa prejavil len zvýšeným hlukom, niektorým sa však poškodil aj motor.
Závada rozvodovej reťaze sa prejavuje zvýšeným hlukom-rachotom-chrastením motora zvyčajne po studenom štarte. Po niekoľkých sekundách dôjde k navýšeniu tlaku oleja a k dopnutiu reťaze, takže rušivý zvuk zmizne a motor beží normálne. Problém je, že práve v kritickej fáze, kedy nie je reťaz optimálne napnutá, môže dôjsť k jej preskočeniu, čo môže znamenať aj zničenie-stretnutie motora. Ako zdôraznila automobilka Volkswagen, problémy s rozvodovou reťazou v jednotkách TSi majú na svedomí subdodávatelia, pričom v polovici minulého roka došlo k zmene a následnej eliminácii tejto poruchy. Výrobca reťaze vraj používal príliš opotrebovaný nástroj, čím vznikol problém s dodržaním výrobných tolerancií. Následkom toho jednotlivé zuby nezapadali do reťaze správne. Vznikali drobné kovové triesky, ktoré pri ďalšom používaní reťaz ďalej obrusovali a poškodzovali ju. Vysvetlenie problémov s reťazou sa môže ukrývať aj v spôsobe používania vozidla. Oveľa vyššie riziko poškodenia reťaze hrozí, ak používateľ svoje vozidlo používa ku krátkym jazdám, pri ktorých sa motor nezohreje na pracovnú teplotu.
Keďže takto postihnutých motorov je veľké množstvo, Volkswagen rozširuje kulanciu, teda pozáručný, čisto dobrovoľný príspevok na riešenie porúch spôsobených chybou výrobcu, na motory 1,2 TSi a 1,4 TSi s problémovými rozvodovými reťazami. Treba však dodať, že deje sa tak hlavne v reakcii na tlak nemeckých zákazníkov aj médií. Plná kulancia sa bude vzťahovať aj na staršie vozidlá – po záruke a s viac najazdenými kilometrami. Podmienkou plnej kulancie na staršie vozidlá je však bezchybné plnenie servisného plánu. Opravy jednotlivých motorov bude Volkswagen riešiť individuálne.
22 komentárov
Lubo
Takyto problem mali aj pri HTP. To uz nevedia ani poriadny motor spravit???…vsak kolko automobiliek pouziva retaz a ziadny problem.
Palo
Toto nemá s HTP nič spoločné, HTP bola konštrukčná chyba systému rozvodov a toto je konštrukčná chyba konkrétneho dielu, ktorý automobilka nevyrába. Po jeho výmene všetko šlape ako má.
RRR
Práveže toto je konštrukčná chyba ktorá sa po oprave a výmene motora znova opakuje.
http://forum.skodahome.cz/topic/80417-spotreba-a-zkusenosti-z-provozu/page__st__275
Šani
Netreba veriť všetkému čo sa popíše na fórach, škoda vw sú úspešné a treba im to natreť. Problém s retiazkou naozaj bol a ešte aj na niektorých kusoch je, ale po výmene za iný diesl je všetko OK. Potrvdzujem z osobnej skúsenosti. Po cca 20 t km začala rachotiť, teraz je cez 60 a nič, jazdný štýl je rovnaký. Nielen podľa mňa ale aj technici potvrdili, že sa jednalo o zlý diel.
Ján
Buď si sa narodil pod šťastnou hviezdou alebo si platený od VW. Podľa môjho názoru sa vzhľadom na to oko sa závada prejavuje napríklad niekedy sa objavuje hneď i po výmene reťaze. Sa vôbec nejedna o vadu reťaze ale o výrobnou konštrukčnú závadu motora komplet celý rozvod včítane napináka reťaze dovolím si povedať že práve v tejto časti je problém.Zmerali ste si starú reťaz pri výmene o koľko je dlhšia od novej prišli ste nato že sa to praktický ani nedá zmerať. Myslite si že reťaz dlhšia o nejakú desatinu milimetra sa už nedá v normálnom motore došpanovať? Som toho názoru že všetci majitelia aut s týmto motorom postihnutí touto závodov by sa mali spojiť a podať žalobu na VW so žiadosťou o náhradu škody buď výmenou motora v prípade že konštrukčná vada motora je už odstránenia alebo požadovať vrátenia peňazí a auto vrátiť. Kvôli tomu aby Vám keď budete mať šťastie prispeli nejakým eurom po záruke na opravu zapričínenu výrobnou vadou budete rukojemníkom pretože musíte chodiť na pravidelne prehliadky do ích servisov ktoré sú pomerne drahšie ako ostatné. Som presvedčený že tých ktorím sa prispeje na opravu po záruke nebude veľa.
Jaro
Tak mne to vrčí veselo aj po dúfam, že reálnej výmene reťaze v autorizovanom servise.
Peter
Ja mam s tym autom problemy od nova 7/2009,tvrdili ze je problem v sw,potom ze v benzine shell vpower,v servise som bol asi 20x,auto tam za tri roky stalo 7 mesiacov,teraz tam stoji uz 2mesiac a ja som uz na nich podal zalobu
PeterS
Nazdar, podal si na VW zalobu ? Ja to praveze teraz idem riesit a chcem podat nejaku koncecnu zalobu aby sme uspeli – kontaktujte ma na email stavros7235@azet.sk
lubos
no krásne uz ani motor nevieme spravit bez toho aby sa co najviac setrilo…vezmite si motor VAZ klasicku ladu s retazou ta je neznicitelna moze rachotit aj od vyroby kolko chce ale nepreskoci ani keby co bolo to je retaz a nie hentie retiazky z trojkolky…VAZ 2103 používal 116-článkovú rozvodovú reťaz (VAZ 2101 mal reťaz kratšiu o dva články), ktorá bola nezničiteľná. Rachotila už ako nová, ale počas celej životnosti nedovolila rozvodom preskočiť ani o zub. O tom sa dnešným moderným agregátom s reťazovými rozvodmi môže len snívať.
roman
Ja som si vždy myslel, že každé auto pred sériovou výrobou najazdí státisíce skúšobných kilometrov. Takže tieto problémy museli mať aj testovací jazdci. Ako je potom možné, že sa takéto problémy vyskytujú u sériových motorov. Buď nie sú odskúšané alebo sú a pustili to do sériovej výroby aj s problémami. V každom prípade podľa mňa ide o veľkú neserióznosť výrobcu.
Kubo
No rozmýšlam tiež nad kúpou vozidla s 1,2 tsi. Otec ho má 30t najazdené a bez problému.
K tomu vysvetleniu, že za to môže dodavateľ je absolutny blud. Byť dodavateľom automotive je otázka kvalitatývnych postupov a testovania. Doteraz sa zapodievam vypracovávaniu PPAP dokumentácie pre automotive a nemôže sa stať že by dodavateľ dodával nepresné reťaze. A tiež existuje vstupná kontrola vo VW ta by to mala zachytiť. Sprosta skrátka nakúpili lacné retaze z mäkkého materiálu a netestovali. Je to z časti aj konštukčná závada, lebo reťaze sa robili docela hrubé a v troch radách a vydržali miliony km.
Jaro
Tak si to premysli… keď to ide ako má tak je to radosť jazdiť s týmto motorom, ale keď príde prvý problém tak sa onedlho objaví ďalší a ďalší. Ja som bol z toho motora nadšený mám auto od nova, druhým rokom, už po výmene reťaze (hrkoce ďalej) a aj po výmene TURBA (NEHORÁZNOSŤ), žiadne studené štarty nerobím, jazdím do Nemecka, a dokonca ako asi jediný de..il s tým autom pred vypnutím motora po prevádzke na dialnici čakám tri minúty… Myslíš že pomohlo, nie…
Začínam byť skutočné skeptický už aj k údajne punklicht Nemcom…
peter
tak ja mam uz 3 krat problem s retazov… najlepsie ked mi v galimexe v martine povedali ze budu kontaktovat vyrobcu motora a on rozhodne … a tak rozhodne ako uz rozhodol pri niektorych autach ze sa nejedna o vadu an moze sa dalej jazdit aj s tym rachotenim pri starte … takze som uplne nadsedny ale povedal som ten motor pojde prec aj ked am to bude stat vela nervou sil a trpezlivosti sa s nimi natahovat ale jednoznacne tam pojde motor s rozvodovym remenom …. zlaty dobry japonec tam o retazi neni ani pocut … neveim naco volkswagen sa do toho pustal ked to si nevedia zabezpecit kvalitne retaze…. asi tolko mam 2011 rocnik 1,2TSI nalietane 50000km retaz sa meni castejsie ako olej .. ZUFALEEE
Jaro
presne, ja som tiež nespokojný
Fero
Nemôžem si pomôcť ale mne pripadá problém z reťazcov ako úmyselné pripravená slabina motora ktorá sa im celkom nepodarila a mala sa prejavovať až po vyššom nájazde kilometrov po skončení záruky. Som toho názoru že reťaz je v poriadku ale problém je v napináku reťaze alebo tohto okruhu. Vyťahaná reťaz hrči stále a nie náhodne pri štarte. Neverím že keby výrobný závod mal skutočný záujem tento problém riešiť, bol by tento problém odstránil hneď po vyskytnutí. Nemyslím si že odborníci ktorý dokážu vyrobiť nový motor by nevedeli odstrániť tento problém. Vyrobia nový motor lepši z iným problemom a potom znova nový motor atd.A zákazníci budú kupovať nove auta aby sa zbavili problémov atd. Dokedy? Zoberme si od prvej škody 1000 až po fabiu v ktorom z týchto motorov sa menili rozvody po 15-20 tisíc? Aké problémy boli z motormi vo favorite alebo Felícii? Že boli inej konštrukcie súhlasím ale nová konštrukcia motora mala priniesť okrem iného nielen zvýšený výkon ale i kvalitu a životnosť motora.
Jaro
To je tak akurát zbožné prianie motoristov… :/
Majo
Potvrdzujem tento problem na Octavii 1,8 TSi, r.v.2009, najazdene 95 kkm a rozvod preskocil o 7 ! cm. Nastastie bez nasledkov na hlave valcov. VW zacina setrit tam, kde sa nema, straca u mna kredit na celej ciare. A to som chcel kupit VW s motorom 2,0 TSi. DAKUJEM, NEPROSIM. Ani s remenom.
Maroš
Mám Golf VI r.v.2009 s 1,4 TSI motorom a môžem potvrdiť skutočne nespoľahlivosť týchto motorov. Problémy sa od leta 2012 opakujú pravidelne i dvakrát ročne a mal som menenú reťaz, napínač, vstrekovače a stále to pri štarte rachoce. Absolútne nespoľahlivé auto – vzhľadom na prístup dovozcu už nikdy viac VW.
Jose
Napínacie reťaze sú vo vysokootáčkových motocykloch bežnou vecou a zarazilo ma to pri škodovke,že toto sa vyskytuje.je myslím rozumné spojiť všetky sily a domáhať sa spravodlivého odškodnenia ako to platí v Amerike.Tam majitelia sú odškodňovaní po vyhratí hromadnej žaloby na výrobcu v nemalých sumách.Kde je demokracia,tam to funguje.Tu stále ľudia majú strach,ale neviem z čoho,že za svoje zarobené peniaze nemôžu mať žiadne práva.kde sme.dokedy? Asi to tu musí zrevolučnieť,už aj Bulhary si nedajú brnkať na nos,to len slováci sú tí,čo môže hocikto si s nimi robiť všetko?Dokedy???
ladislav
Aj ja som velmi nespokojny.Mam VW Jettu 1,2 TSI motorom.rocnik 2011 Uz 2 krat odisla rozvodova retaz.Neviem uz na koho sa mam obratit.Nikto mi neda dobru radu
Zita
Mám ten istý problém ako Majo, Škoda Octavia 1.8 TSI r. výroby 2009 – preskočená rozvodová reťaz. Najazdené mám 83 tis.km. Už 9 dní mám auto v autorizovanom servise. Takže sa mám na čo tešiť do budúcna. Čo sa týka prehliadok len v autorizovaných servisoch, treba si prečítať Nariadenie EÚ 1400/2002. „Zákazník má právo chodiť v rámci garančných prehliadok aj do nezávislého servisu bez straty záruky“.
Anonym
Mam modelový rok 2012 a občas mi to zarachoti, ale že tam je už odolnejsia reťaz