S majstrovstvami v ľadovom hokeji prišla na Slovensko móda národných vlajočiek, šálov, dresíkov a v rovnakých farbách ladených „ponožiek“ na zrkadlá. Zaujalo ma na tomto celom národnom divadle, koľko zrazu je hrdosti na Slovensku. Rozmýšľam, kde boli všetci títo hrdí Slováci doteraz? Ja mám slovenský znak nalepený stále a nepotrebujem k tomu žiadne majstrovstvá.
Tiež som neveriacky pozoroval, ako každým dňom takto obdarených vozidiel pribúda. Niektoré exempláre pripomínali skôr alegorický voz z doby nie tak minulej, ale ako sa hovorí, proti gustu žiadny dišputát. Nech je ako je, som rád, že týmito na pár dní modernými národnými doplnkami som svoje auto neobdaril. Ako už všetci vieme, našim hokejistom to vôbec nepomohlo a napriek hviezdam utrpeli na domácej pôde hanbu.
Ale späť k vlajočkám. Táto okrasa, okrem pokuty za neschválenú výbavu (vraj ju policajti tolerovali), stojí športového nadšenca aj nejaké to deci paliva naviac. Hlavne ak jazdí veľa a rýchlo. Vedecký pracovník z Manchesterskej univerzity spočítal, že takáto vlajočka ovplyvní aerodynamiku vozidla natoľko, že spotreba môže stúpnuť kľudne aj o tri-štyri percentá. Ak máte na vozidle pripevnené dve vlajočky, môže spotreba vozidla stúpnuť pri diaľničnej rýchlosti aj o viac ako liter. Druhá vec je legislatívna. Vlajočka má síce držiak, ktorým sa pripevní na okno, podľa našich zákonov však všetko, čo sa na auto pripevňuje, musí byť schválené alebo ak chcete homologované ako napr. denné LED svetlomety. Inak povedané, na vozidlo je možné umiestňovať iba schválené a homologované predmety, ktoré nijako nebudú ohrozovať ostatných účastníkov cestnej premávky. Ako prax ukázala, slovenská polícia toto národné vlastenectvo našťastie tolerovala. O niečo lepšie sú na tom „ponožky“ v národných farbách na vonkajšie zrkadlá. Tam postačuje, aby tieto návleky nezakrývali samotné zrkadlo a vodič mal tak stále dobrý výhľad.
Na záver by som len dodal. Hokejistom to nepomohlo a jediní kto na tom zarobili sú čínsky výrobcovia, predajcovia a pumpári.