Pri prvom zhliadnutí Hondy Civic 8. generácie si skoro každý povedal „UFO!“. Jedným sa dizajn nepáčil a druhých zase chytil za srdce. Ako na tom bude 9. generácia?
Civic 9, ktorý bol vyvinutý špeciálne pre európsky trh, bude ponúkaný ako päťdverový hatchback a predávať sa začne začiatkom roku 2012. Tvary pokračujú v nastolenom trende, nie sú však tak prekvapujúce ako pri uvedení ôsmej generácie. Predné svetlomety sa spojili s maskou a zadné svetlá sa zmestili do zadného spojleru. Karoséria sa predĺžila o 45 mm, rázvor sa skrátil o 25 mm (D x Š x V = 4300 x 1770 x 1440) a batožinový priestor pojme 480 litrov. Dizajnéri pilne pracovali štyri roky na novom vzhľade, chceli zachovať športovú povahu a technologickú vyspelosť predchádzajúcej generácie, pritom však chceli rysy upraviť tak, aby novému modelu dodávali ešte viac elegancie a dynamiky.
Prakticky všetky časti karosérie boli zmenené. Dôraz bol kladený predovšetkým na jazdné vlastnosti a ovládateľnosť (zadná náprava dostala mohutnejší stabilizátor), na zníženie emisií, na kvalitu interiéru a na zachovanie prvotriednej priestrannosti. Prístrojová doska dostala kvalitnejšie plasty a množstvo displejov rovnako ako v predchádzajúcej generácii pripomína futuristickú vesmírnu loď. Vylepšené bolo aj čalúnenie a konštrukcia stropu, čím by sa mala výrazne znížiť hladina hluku prenikajúceho pri jazde do kabíny. Výbava je ako inak už v základe veľmi pestrá, za príplatok je však možno dokúpiť napr. adaptívny tempomat, bezkľúčové otváranie, či cúvaciu kameru.
V ponuke motorov budú dva benzínové štvorvalce 1,4 (100 k) a 1,8 (141 k) a aj jeden turbodiesel 2,2 (150 k). Do konca roku 2012 by mal pribudnúť aj menší naftový štvorvalec 1,6, ktorý bude určený predovšetkým pre európsky trh a bude sa vyznačovať mimoriadne nízkymi emisiami. Pri 1,8 litrovom benzínovom agregáte sa emisie znížili o 10 % a pri 2,2-litrovom diesely takmer o 20 %, aj napriek zvýšenému výkonu. Honda okrem iného sľubuje aj zníženú spotrebu o 20 % oproti predchodcovi. Točivý moment motora bude na kolesá prenášať šesťstupňová manuálna prevodovka alebo päťstupňový automat.