Vstup Peugeot 508 na európske trhy je čo nevidieť. Od začiatku budú k dostaniu obe prevedenia súčasne, teda sedan a kombi.
Pre novinku 508 poslúžila ako technický základ už existujúca platforma 3. skupiny PSA, v porovnaní s predošlou generáciou 407, sa však rázvor náprav predĺžil o 92 mm a predný previs naopak skrátil o 43 mm. Novinka sa tak môže pochváliť elegantnejšími proporciami a väčším vnútorným priestorom. Podstatne narástla novinka aj v pozdĺžnom smere. 508 meria na dĺžku 4792 mm, zaradí sa teda presne medzi obidva modely, ktoré nahrádza (predchodcu 407 a pomaly dosluhujúci sedan vyššej strednej triedy 607). Do šírky sa 508 proti 407 zväčšila o 42 mm a s tým korešponduje aj rozšírenie rozchodu kolies – vpredu o 2 cm a vzadu o 4 cm.
Prevedenie sedan
D x Š x V [mm] | 4792 x 1853 x 1456 |
Rázvor [mm] | 2871 |
Objem batožinového priestoru [l] | 515 |
Aj napriek zväčšeniu karosérie, Peugeot znížil hmotnosť auta o 25 kg vo verzii sedan a o 45 kg vo verzii kombi. Nová rada má navyše špičkové hodnoty súčiniteľa aerodynamického odporu – 0,25 pri sedane a 0,26 pri kombi. Tým sa sedan vyrovná triede E od Mercedesu, kombi dokonca nemá v tomto ohľade konkurenciu. Optimalizácia aerodynamiky si vyžiadala aj úpravu detailov – Peugeot skryl všetky prvky ako ostrekovače čelného skla alebo anténu. Tieto doplnky tak nenarušujú vzhľad auta a zároveň nevytvárajú nežiaduce turbulencie.
Prevedenie kombi (SW)
D x Š x V [mm] | 4813 x 1853 x 1476 |
Rázvor [mm] | 2871 |
Objem batožinového priestoru [l] | 560 |
Objem batožinového priestoru podľa metodiky VDA vzrástol u oboch karosárskych verzií, u sedanu dokonca o viac ako 100 litrov. Sedan pojme 515 litrov batožiny, kombi (SW) 560 litrov. U oboch prevedení je možné sklopiť zadné sedadlá, priestor sa tým zväčší na 1381, resp. 1598 litrov. Uvedené hodnoty platia pre verziu so sadou na opravu pneumatík, majitelia 508 s náhradným kolesom budú môc naložiť o 42 litrov menej. Najvybavenejšia verzie 508 GT, dodávaná len s najsilnejším motorom 2,2 HDi, bude mať batožinový priestor o 16 litrov menší.
Ponuku motorov budú spočiatku tvoriť dva zážihové a päť vznetových motorov. Je teda zrejmé, že Peugeot kladie väčší dôraz na turbodiesely, ktoré pokryjú široké výkonové spektrum od 82 do 150 kW. Základom bude 1,6 HDi FAP (82 kW, 254 Nm), ktorý ako jediný dostane päťstupňovú manuálnu prevodovku. Jeho silnejší variant 1,6 e-HDi FAP (82 kW, 285 Nm) však už bude mať prevodovku šesťstupňovú robotizovanú a navyše dostane systém Stop & Start. Táto verzia bude mať pri príchode na trh kombinovanú spotrebu 4,4 l/100 km, v lete 2011 dostane elektronicky riadené klapky prívodu vzduchu a tým klesne spotreba na 4,2 l/100 km. Vozidlo s motorom 1,6 e-HDi dostane prívlastok Blue Lion, označenie určené pre najúspornejšie modely Peugeotu. Dvojlitrový turbodiesel bude existovať v dvoch prevedeniach: 2,0 HDi FAP so 103 kW a manuálnou prevodovkou a 2,0 HDi FAP so 120 kW a automatickou prevodovkou. Obe varianty budú mať maximum krútiaceho momentu 340 Nm. Vrcholom ponuky sa stane štvorvalec 2,2 HDi s výkonom 150 kW s najvyšším krútiacim momentom 450 Nm. U tohto motora bude štandardom automatická prevodovka.
Motor DW12C je zásadným prepracovaním skoršej verzie DW12B (2,2 HDi sa 125 kW). Dostal úplne nový tvar spaľovacích komôr, kompresný pomer klesol z 16,5 na 16,0:1 a vstrekovanie používa presnejšie osem-otvorové trysky namiesto doterajších sedemotvorových. Ďalšie zmeny sa zamerali na zníženie vnútorných strát – zníženie trenia, ľahšie titánové lopatky turbodúchadla, aplikáciu systému Voltcontrol (odpájanie alternátora pri akcelerácii, dobíjanie pri brzdení) a zníženie voľnobežných otáčok z 820 na 700 min-1. Výsledkom je zníženie spotreby paliva o 20% v porovnaní so staršou verziou DW12 a o 30% oproti šesťvalci 2,7 HDi. Okrem toho klesla hmotnosť 2,2 HDi o 5 kg a konštruktéri tiež zlepšili jeho akustický prejav. Automatická prevodovka použitá pri 2,2 HDi je nový typ AM6, vyvinutý v spolupráci s dodávateľom Aisin AW. Nové efektívnejšie ústrojenstvo využíva niektoré inovácie z automatickej prevodovky AT6 (v 508 dodávaná s motorom 1,6 l THP) a vyznačuje sa rýchlejším radením než aké mal automat v dieselovej 407.
Motor | 1,6 HDi | 1,6 e-HDi | 2,0 HDi | 2,0 HDi | 2,2 HDi |
---|---|---|---|---|---|
Prevodovka | 5M | 6MA | 6M | 6A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1997 | 1997 | 2179 |
Valce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Najväčší výkon [kW/min-1] | 82/3600 | 82/3600 | 103/4000 | 120/3750 | 150/3500 |
Najväčší toč. mom. [Nm/min-1] | 240-254/1750 | 270-285/1750 | 320-340/2000 | 340/2000-3000 | 450/2000-2750 |
Max. rýchlosť [km/h] | 190 | 197 | 210 | 225 | 234 |
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] | 12,4 | 13,1 | 9,8 | 9,2 | 8,2 |
Kombinovaná spotreba [l/100 km] | 4,8 | 4,4 | 4,8 | 5,7 | 5,7 |
Pohotovostná hmotnosť [kg] | 1405 | 1410 | 1430 | 1520 | 1540 |
V roku 2012 túto paletu doplní hybridná verzia HYbrid4. Celkový výkon turbodiesela poháňajúci predné kolesá a elektromotora pri zadnej náprave bude 147 kW. Cieľová hodnota emisií CO 2 s týmto pohonom je v kombinovanom cykle 99 g/km, čo zodpovedá spotrebe nafty približne 3,8 l/100 km.
Zážihové motory budú zastupovať iba dve tisícšestovky, obe už poznáme z iných modelov skupiny PSA. Atmosférická 1,6 VTi s variabilným časovaním sacích i výfukových ventilov a variabilným zdvihom sacích ventilov dáva výkon 88 kW a krútiaci moment 160 Nm, preplňovaná 1,6 THP potom poskytuje 115 kW a 240 Nm. Silnejší z benzínových motorov ponúkne výber medzi manuálnou a automatickou prevodovkou.
Motor | 1,6 VTi | 1,6 THP | 1,6 THP |
---|---|---|---|
Prevodovka | 5M | 6M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 |
Valce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Najväčší výkon [kW/min-1] | 88/6000 | 115/5800 | 115/5800 |
Najväčší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/4250 | 240/1400-4000 | 240/1400-4000 |
Max. rýchlosť [km/h] | 203 | 222 | 220 |
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] | 11,5 | 8,6 | 9,2 |
Kombinovaná spotreba [l/100 km] | 8,2 | 6,4 | 7,1 |
Pohotovostná hmotnosť [kg] | 1390 | 1400 | 1410 |
Peugeot 508 dostane úplne novú prednú nápravu typu MacPherson. Nová konštrukcia ušetrí v porovnaní s modelom 407 na hmotnosti 12 kg, zároveň automobilka sľubuje väčší komfort a lepšiu ovládateľnosť. Dostane ju väčšina 508. Verzia 508 GT s motorom 2,2 HDi bude mať prednú nápravu s dvoma trojuholníkovými ramenami a oddelenou tehlicou. Dvojité lichobežníkové zavesenie, oddelenie funkcie odpruženia a otáčania, umožňuje dosiahnuť zlepšenej smerovej stability, presnosti riadenia a zároveň eliminuje nežiaduci vplyv silného turbodiesela na ovládateľnosť auta. Zadná náprava bude u všetkých variantov modelu 508 viacprvková. Brzdová sústava dostane vpredu tri rozmery kotúčov. Základom bude 283×26 mm, motory 1,6 l THP a 2,0 HDi v silnejšej verzii dostanú kotúče 304×28 mm a o zastavenie 508 GT 2,2 HDi sa budú starať disky 340×30 mm. Zadné kotúče budú vo všetkých prevedeniach zhodné, 290×12 mm. Štandardom pre 508 bude ESP s balíčkom ďalších elektronických pomocníkov. Konkrétne sa jedná o kontrolu stability CDS, brzdový asistent AFU, rozdelenie brzdných síl REF, asistent pre rozjazdy do kopca a inteligentná kontrola trakcie.
Na európske trhy sa obe karosárske verzie dostanú začiatkom roka 2011. Výroba bude prebiehať vo Francúzsku. Okrem toho sa chystá produkcia radu 508 aj v Číne, avšak len pre potreby miestneho dynamicky rastúceho trhu. Ceny nového Peugeotu 508 sú zatiaľ známe len pre domáci francúzsky trh. Základné prevedenie s motorom 1,6 VTi tam vyjde na 22 900 Euro, turbodiesel 1,6 HDi nebude o veľa drahší – 24 750 Euro. Vrcholné prevedenie 508 GT 2,2 HDi bude stáť 37 850 Euro. Príplatok za kombi 508 SW sa bude podľa výbavy pohybovať v rozmedzí 1 000 až 1 500 Euro.
Slovenské ceny
Verzia | Výbava | Výkon (kW/k) | Cena |
---|---|---|---|
1.6 VTi BMP6 | Access | 88/120 | 22 900 € |
1.6 HDi BVM5 | Access | 82/112 | 23 900 € |
1.6 e-HDi BMP6 STT | Access | 82/112 | 24 700 € |
1.6 THP BVM6 | Active | 115/156 | 25 900 € |
1.6 HDi BVM5 | Active | 82/112 | 25 900 € |
1.6 e-HDi BMP6 STT | Active | 82/112 | 26 700 € |
2.0 HDi BVM6 | Active | 103/140 | 27 900 € |
2.0 HDi BVA6 | Active | 120/163 | 30 400 € |
1.6 THP BVM6 | Allure | 115/156 | 29 400 € |
1.6 THP BVA6 | Allure | 115/156 | 30 900 € |
2.0 HDi BVM6 | Allure | 103/140 | 31 400 € |
2.0 HDi BVA6 | Allure | 120/163 | 33 900 € |
2.2 HDi BVA6 | GT | 150/204 | 37 800 € |
Verzia | Výbava | Výkon (kW/k) | Cena |
---|---|---|---|
1.6 VTi BMP6 | Access | 88/120 | 24 100 € |
1.6 HDi BVM5 | Access | 82/112 | 25 100 € |
1.6 e-HDi BMP6 STT | Access | 82/112 | 25 900 € |
1.6 THP BVM6 | Active | 115/156 | 27 600 € |
1.6 THP BVA6 | Active | 115/156 | 29 100 € |
1.6 HDi BVM5 | Active | 82/112 | 27 600 € |
1.6 e-HDi BMP6 STT | Active | 82/112 | 28 400 € |
2.0 HDi BVM6 | Active | 103/140 | 29 600 € |
2.0 HDi BVA6 | Active | 120/163 | 32 100 € |
1.6 THP BVM6 | Allure | 115/156 | 31 100 € |
1.6 THP BVA6 | Allure | 115/156 | 32 600 € |
2.0 HDi BVM6 | Allure | 103/140 | 33 100 € |
2.0 HDi BVA6 | Allure | 120/163 | 35 600 € |
2.2 HDi BVA6 | GT | 150/204 | 39 500 € |
BVA6 – automatická 6 stupňová prevodovka BMP6 STT – robotizovaná 6 stupňová prevodovka so systémom Start & Stop FAP – Filter pevných častíc.
Podrobné špecifikácie môžete nájsť aj na stránkach Peugeotu: SEDAN, KOMBI.
3 komentáre
Anonym
ponuka benzínov nie je nič moc, to sa moc v peugeote nepochlapili
Anonym
To hadam nie,keby im baworáci nepostavili motor sú frantíci bez benziňáku?
Anonym
je to proste krasa