Ako sme vás prednedávnom informovali, spoločnosť Rolls-Royce pripravuje testovací model Phantomu, aby zistil záujem o elektromobil vo svojom segmente. Model má označenie 102EX a nazývajú ho Phantom Experimental Electric, čo presne vystihuje jeho účel.
Je všeobecne známe, že elektromobily majú jednu veľkú slabinu a tou je dojazd. Všetci výrobcovia sa snažia dosiahnúť čo najväčší dojazd, ale musia sa potýkať s váhou batérií. V prípade Phantomu je to ešte väčší problém, pretože samotné auto nie je zrovna najľahšie, nehovoriac o zlej aerodynamike karosérie. Práve preto do neho zakomponovali zrejme najväčšiu batériu spomedzi všetkých elektromobilov. Táto lítium-iónová batéria má až 96 článkov a kapacitu 71 kWh. Pre porovnanie, kapacita batérie v Nissan Leaf má 24 kWh a vystačí mu na 160 km. Elektrický Phantom so skoro 3 krát väčšou kapacitou batérie dokáže na jedno nabitie prejsť 200 km.
O pohyb sa starajú dva elektromotory na zadnej náprave. Každý poháňa jedno koleso a má výkon 145 kW. Spolu majú výkon 290 kW (389 koní) a krútiaci moment je 800 Nm. Pôvodná benzínová verzia Phantomu má výkon 338 kW (453 koní) a krútiaci moment 720 Nm. Elektrický Phantom má maximálnu rýchlosť 160 km/h a z 0 na 100 to spraví za 8 sekúnd.
Vzhľadovo vyzerá na prvý pohľad ako benzínová verzia. Odlišuje sa v tom, že má exkluzívny lak s názvom Atlantic Chrome a na kapote je krásne podsvietená soška Spirit Of Ecstasy. Rovnako je podsvietená aj zásuvka na nabíjanie. Interiér zdobí koža, ktorá bola vyrobená a farbená výhradne prírodnou technológiou. Koža sa vyskytuje v dvoch farbách.
Teraz poputujú testovacie prototypy do celého sveta šťastným novinárom a klientom značky Roll-Royce, ktorí budú najbližšie mesiace testovať tento elektromobil. Spoločnosť Rolls-Royce bude okrem jazdných vlastností a dojazdu skúmať aj spoľahlivosť a mieru opotrebenia prírodne spracovanej kože.