Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

5 komentárov

  1. 1

    Miroslav Adamuščin

    je to výborné

    Odpovedať
  2. 2

    Peter Breitschaft

    Dobry den,
    chcel by som sa spytat kolko by u vas stal alternator na VW polo 9N, 47KW, rv:2004
    dakujem.

    Odpovedať
  3. 3

    peter kmeto

    pačilo sa mi to ,ale iba do chvile pokial si nezačal kladivom buchat po rotore ..po oske rotora je to vylisovavam a aj nalisovavam.po rotore ked sa bucha tak sa zvišuje hadzavost a to nie je moc dobre na komutator rotora potom hadžu uhliky a zvišuje sa velke iskrenie na komutator a tiež to nie jedobre na ložiska.. tiež doma repasujem štartery a alternatory už niekolko rokov…

    Odpovedať
  4. 4

    michal

    Ak by sa paralerne pripojil k pôvodnému akumulátoru ešte jeden akumulátor, bolo by to možné, že by alternátor dobíjal súčasne obidva akumulátory. Či by to alternátor vôbec zvládol a aké by asi mali byť parametre výkonnosti alternátora v pomere ku hodnota Ampérhodín oboch akumulátorov. Napr. jeden akumulátor je 85 AH, druhý 90 Ah. Ďakujem za objasnenie a ostávam s pozdravom.

    Odpovedať
  5. 5

    Anonym

    Ano da sa to takmer bez problemov.

    Musi sa ale poctivo istit velkymi poistkami (ako na autotuning) PRIAMO PRI BATERIACH, aby ak dojde k problemu, alebo prerazeniu izolacie na + nedoslo k poziaru.

    Najjednoduchsie a zaroven najkomplikovanejsie je, ak ma alternator dve sady diod, pre dve baterie.

    Ak toto nema, robi sa to nasledovne, treba si pozriet, ako to maju robene karavany, offroady.
    Princip je jednoduchy.
    Jedna hlavna bateria v motore (povodna) sa pripojuje cez vykonove rele (aspon 80A) do sekundarnej baterie.
    Spinaci signal pre rele sa zoberie z vyvodu pre kontrolku dobijania z alternatora.
    http://www.offroadforum.cz/download/file.php?id=26461&sid=b8aadd7ec55e4a8b862efecb18273625&mode=view

    Je to spolahlive riesenie, ma to tak zapojene aj VW caravela, kde druha bateria sluzi na napajanie nezavisleho kurenia, autoradia a osvetlenia v kabine.
    Ak dojde ku jej vybitiu, nic sa nedeje, po nastartovani sa dobije prva bateria vybita a postupne nastupa napatie aj na tej motorovej.
    Z dovodu moznych vysokych vyrovnavacich prudov, musia byt vodice ku vykonovemu rele a medzi bateriami dostatocne dimenzovane, aspon 16mm2 prierez a signalove od kontrolky a ku relatkam ovladacie stacia 1mm2
    Baterie musia byt rovnakeho typu, teda ak su kyselinove, musia byt obe, ak je motorova gelova (optima, hawker a pod) musi byt aj druha bateria gelova.
    Nemusia mat rovnaku kapacitu, v pripade alternatora ide o nabijanie typu CV , teda konstatnym napatim.
    Alternator by mal byt dostatocne dimenzovany a pred touto upravou aj skontrolovany, vycisteny a vymenene uhliky, prip. loziska.
    Lebo bude viac namahany a pokial je plny spiny a prachu, bude sa horsie chladit.
    Nedoporucujem tuto upravu na slabe alternatory, fobia a felda, kde maju altiky medzny vystupny prud okolo 30A.
    Pri pouziti dvoch baterii, uz ten alternator zacne mat problem,,pretoze ak budu obe baterie vybite, jedna startovanim a druha z dovodu „vysvietenia“ a vyhrania radiom, zosikom, uz bude nabijat velmi ztazka a konstrukcne tie alternatory mali slabe diody, takze sa rychlo odporucali.
    Naopak vynikajuce boli na to male alternatory zo zdvojenym vinutim a zdvojenymi diodami, kde aj pri pomalych otackackach dokazali davat 25A-28A, pri zvyseni otacok na hriadeli alternatora nad 3500ot/min davali 55A.
    Tieto altiky sa vyskytovali napr v autach a motorkach z nemeckej produkcie, VW polo diesel, v uprave delivery (postarske) Golf delivery, moto BMW R850, R1150, R1200 od r.v 1993-2006

    Tieto alternatory boli instalovane z dovodu casteho startovania a statia vozidla na volnobeh z rozsvietenymi svetlami a pod. V moto boli instalovane najma v boxeroch, ktore mali relativne male otacky a nebolo miesto na velke remenove prevody, no pre nutnost rychleho dobijania maleho akum (20Ah) aj pri malych volnobeznych otackach, tam dali riadny autoalternator. Sice je tam remenovy prevod, ale velmi kratky a ma relativne maly pomer prevodu 2,2:1.
    Vzhladom na spolahlivost toho stroja, mozem povedat, ze je to vynikajuce riesenie.
    Sam mam moto, ktore malo takto cez rele zapojene dve baterie, jedna hlavna motorova a druha bola pomocna na napajanie radiostanice, majakov, strobo atd.. (BMW R1200RT)

    Zdar!

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.