Systém ASR (z nemeckého Antriebsschlupfregelung) je protipreklzové zariadenie, ktoré sa v automobiloch prvýkrát objavilo v roku 1986. Sústava ASR automaticky reguluje veľkosť prešmyku na jednom alebo viacerých hnacích kolesách automobilu, pri rozjazde alebo akcelerácie. Ich úlohou je, aby bolo zaistené riadenie a prenos hnacích síl z kolesa na vozovku.
ASR je schopný regulovať prešmyk oboch hnacích kolies a pri regulácií spolupracuje aj s riadiacou jednotkou motora. Snímače otáčiek kolies, ktoré sú spoločné s ABS, sledujú otáčky poháňanej nápravy. Riadiaca jednotka, rovnako spoločná s ABS, otáčky porovnaná s otáčkami kolies nepoháňanej nápravy. Pokiaľ dôjde k priešmyku hnacieho kolesa, je vydaný riadiacou jednotkou pokyn, aby toto koleso bolo pribrzdené. V prípade potreby je súčasne riadiacou jednotkou motoru vydaný príkaz ku zníženiu točivého (hnacieho) momentu motora, čo sa vykoná automatickým ubratím plynu. Tým dôjde k obnoveniu odvaľovania kolesa a je opäť umožnený prenos hnacej sily na vozovku. Vozidlo tak môže pokračovať v jazde aj na klzkom povrchu, aj na vozovke, kde sú rôzne adhézne podmienky pre pravé a ľavé koleso. Systém ASR možno spravidla vypnúť stlačením tlačidla na palubnej doske a o deaktivácii systému potom informuje rozsvietená kontrolka na prístrojovom panely. Výhodou pre vodičov vozidiel, ktoré sú vybavené systémom ASR, je to, že sa môže plynule rozbehnúť do svahu na veľmi klzkej vozovke, aj so zošliapnutým plynovým pedálom, bez toho aby došlo k výraznému prešmyku hnacích kolies.